جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
IMG_7742 (Copy).JPG

حوزه/ قضات لو، مدیر فرهنگسرای خاوران، با بیان این که کارهای فرهنگی در حقیقت نشر معارف اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) است، اظهار داشت: پرچمدار فعالیت های فرهنگی را روحانیت و حوزه های علمیه می دانیم و معتقدیم کار فرهنگی منهای حوزه و روحانیت، کار کاملی نیست و معلوم نیست که به نتیجه درستی هم منتج بشود.

 اسماعیل قضات لو، مدیر فرهنگسرای خاوران تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با توجه به این بیانیه مهم ترین رسالت ما تحقق تمدن اسلامی است و حضرت آقا در دیدار با موکب داران اربعین به صراحت به این موضوع اشاره کردند، از این رو پایه و اساس تحقق این هدف، تربیت نسلی است که بتواند این هدف را تحقق بخشند.

مدیر فرهنگسرای خاوران افزود: برای تحقق تمدن اسلامی و بعد از آن ظهور حکومت حضرت مهدی(عج) باید نسلی تربیت و پرورش یابند که در این طراز باشند و وظیفه ما هم در این راستا بهرمندی از ظرفیت ها و امکاناتی است که در اختیار داریم، لذا فرهنگسرای خاوران با توجه به جامعه مخاطبی که در خانه کودک خود به عنوان یکی از بزرگترین فضاهای خانه کودک تهران، این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده است.

قضات لو تصریح کرد: توجه ما امروز به کودکان در خانه کودک، توجه به پرورش و تربیت کودکانی متعال و در طراز انقلاب اسلامی است تا ان شاءالله بتوانند در تحقق تمدن اسلامی نقش مؤثری ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش طلاب و روحانیان طرح امین در تربیت دینی کودکان و نوجوانان، گفت: مبلغان مداس امین می توانند نقش مهمی و اثرگزاری در تحقق این هدف ایفا نمایند و به نظر بنده مهمترین کار ما به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) توجه به حوزه تربیت کودک و نوجوان است.

قضات لو با اشاره به راه اندازی دهکده نوجوان پلاس در فرهنگسرای خاوران، ابراز داشت: ایجاد این محوطه با هدف تقویت مهارت های کودکان و نوجوانان در طراز انقلاب اسلامی و فرد منتظر است. این کار به عنوان یک کار تربیتی و مکمل مدارس و مجموعه های فرهنگی است.

وی با بیان این که کارهای فرهنگی در حقیقت نشر معارف اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) است، اظهار داشت: پرچمدار فعالیت های فرهنگی را روحانیت و حوزه های علمیه می دانیم و معتقدیم کار فرهنگی منهای حوزه و روحانیت، کار کاملی نیست و معلوم نیست که به نتیجه درستی هم منتج بشود.

قضات لو با استقبال از حضور اساتید حوزه و مبلغان طرح امین در برنامه های فرهنگسرای خاوران و ارائه نظرات و دیدگاه های تربیتی در حوزه کودک و نوجوان، گفت: فعالیت هایی که دوستان ما در حوزه علمیه انجام می دهند یک کار اصیل فرهنگی است و بستر ساز اتفاقاتی است که می تواند جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق دهد.

وی افزود: ما خواستار تعامل حداکثری با اساتید حوزه و مبلغان در حوزه کودک و نوجوان هستیم و معتقدیم همکاری بین فرهنگسرای خاوران و نهادهای حوزوی می تواند ما را در رسیدن به هدف مشترک یاری رساند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha