شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با علمای شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان

حوزه/مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه وظیفه سنگین و مهمی در قبال بیانیه گام دوم انقلاب و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارند.

آیت الله علیرضا اعرافی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در مورد سوال سال حوزه های علمیه عنوان کرد: امسال برای اولین بار در افتتاح آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در مدرسه فیضیه سوالی به نام سوال سال تحصیلی حوزه های علمیه مطرح شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: محور این سوال نقش حوزه و روحانیت در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است، حوزه های علمیه وظیفه سنگین و مهمی در قبال بیانیه گام دوم انقلاب و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارند.

امام جمعه قم اظهار کرد:این دو سند از سندهای مهم و پایه برای آینده نظام اسلامی اسلامی و ایران و گفتمان انقلاب اسلامی است،حوزه های علمیه در ارتباط با این اسناد وظیفه مهمی دارند.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: کارهایی در مدیریت حوزه ها در مورد این دو سند انجام شده و برخی نهادهای در جامعه مدرسین و دفتر تبلیغات و برخی نهادهای دیگر فعالیت هایی را آغاز کردند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: همه حوزویان در سراسر کشور و همه شخصیت های حوزوی در هر کجا هستند را باید به تامل و بررسی و عمق بخشی به این مبحث فرا بخوانیم و طرح سوال برای این است که شاهد تولید مقالات و و آثار خوب و ارائه طرح ها و ایده ها برای پیشبرد این اسناد باشیم.

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: آن چه برای پیش برد اسناد باید انجام شود، تعمیق و تبیین و شکل پیاده سازی آن ها و ترویج گفتمان بیانیه است،امیدواریم با حضور گسترده طلاب و فضلا و اساتید و محققان و صاحب نظران حوزه های علمیه و مراکز و نهادهای حوزه شاهد خلق یک مجموعه از آثار در ارتباط با این دو سند که راهنمای 40 تا 50 سال آینده نظام است، باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: محوریت این حرکت را معاونت پژوهش در مدیریت حوزه ها دارد که آن ها طراحی می کنند و ان شاءالله مراحل بعدی را دنبال می کنند و باید به نتایج پژوهشی در قالب مقاله و طرح و نرم افزار برسد و هم به نتایج ایده ها و طرح هایی که بشود آن را ارائه داد منتج گردد.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: سند الگوی مهمی برای کارهای در حال انجام است و ما با مهلتی که رهبر انقلاب تعیین کرده اند، باید دیدگاه های حوزویان را به شکل منظم جمع آوری و ارائه نمائیم تا در بازسازی آن، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha