چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جوانی

حوزه/سردار جوانی با بیان اینکه الان آمریکایی ها الان به آقای روحانی التماس می‌کنند که یک دیدار کوتاه با ترامپ داشته باشید، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ دیداری اتفاق نمی افتد، تا جائی که فرمودند اگر آنها به شما رو کردند، شما به آنها پشت کنید که مبادا عکسی تهیه کنند و شانتاژ خبری راه بیندازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه چهارشنبه در گردهمایی اساتید سطوح عالی  بسیجی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در بحث دفاع مقدس آنچه رقم خورد از زمین تا آسمان با آنچه دشمن می خواست تفاوت داشت، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب ۴ نکته را می خواستم برای نسل جوان بیان کنم تا باقی راه را جوانان ادامه دهند.  

وی افزود: رهبری فرمودند من معمولا راجع به مطالبی که می گویم نمی خواهم دیگران کاری کنند، ولی راجع به این بیانیه این درخواست را دارم.

کارشناس مسائل سیاسی اشاره به ضرورت توجه به ۴ نکته در کلام رهبری عنوان کرد: رهبری خارج از بیانیه فرمودند جوانان به عظمت انقلاب، عظمت این راه طی شده، عظمت جایی که باید بدان برسیم (حکومت اسلامی و ظهور امام زمان) و عظمت ملتی که می تواند این راه را طی کند توجه داشته باشند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک چله پر افتخار را طی کردیم، تاکید کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب مشعشع ترین دوره این ۴۰ ساله، دوره هشت ساله است و منشا همه پیشرفت ها دوران دفاع مقدس است.  

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس بر حسب ظاهر نباید این موفقیت ها را به دست می آوردیم، چون دنیا در مقابل ما بود و ما توان امروز را هم نداشتیم، خاطرنشان کرد: نکته پیروزی ما در دفاع مقدس این بود که رزمندگان ایمان های قوی به نصرت الهی داشتند.

جوانی با بیان اینکه ما در این سالها با این مشکل مواجه شدیم که این اعتقاد از مردم گرفته شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب ۳۰ سال است  تلاش می‌کنند این نگاه حفظ شود و اگر در نیروهای مسلح، در غزه و لبنان، فلسطین و سوریه پیروز شدیم عامل اصلی آن حفظ همین نگاه بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در شرایطی به سر می‌بریم که در این ۴۰ ساله بی سابقه بوده است، اظهار کرد: جبهه مقاومت پیروزی های پی در پی داشته و رئیس جمهور آمریکا بسان مربی مسابقه ای است که می خواهد سوت پایانی را بزند، از طرفی متحدان ترسویی دارد و در این صحنه تحلیل دشمن مهم است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها ۴۰ سال برنامه ریزی کرده اند، اشاره کرد: تصور آقای ترامپ این بود که در سال ۹۸ وضعیت دیگری خواهیم داشت، اما آنچه اتفاق افتاد خلاف تصور آنها بود و این اوضاع آنها را به شدت عصبانی کرده است.  

وی با اشاره به اینکه در صحبتهای ترامپ ادبیاتی می‌بینید که به لحاظ محتوایی جدید نیست ولی یک عصبانیت در پس آن وجود دارد، اظهار کرد: ترامپ می‌گوید آمریکا به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست، ولی متحدان ما باید به فکر تامین امنیت خود باشند این یعنی فهمیده اند ملت ایران قاطعانه پاسخ می‌دهد و الان اماراتی ها، صهیونیست ها و سعودی ها نگران پاسخ ایران هستند، چون می‌دانند آمریکا کمکشان نخواهد کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنی که قدرت نظامی اش دیگر کارساز نیست به دنبال مذاکره است، افزود: الان آمریکایی ها خدعه ای را به نام مذاکره دنبال می‌کنند، ولی رهبری دست دشمن را خوانده و فرمودند جنگی نخواهد بود و مذاکره هم نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ ماه پیش زمزمه های جنگ اتفاق افتاد و آمریکایی ها ناو آبراهام لینکلن را به منطقه آوردند، یادآور شد: جمع بندی حزب الله این بود که اگر به جمهوری اسلامی تعرضی بشود آنها باید سمت اسرائیل بروند و در مرحله اول ۶ نیروگاه اسرائیل را در نیم ساعت از کار بیندازند، براین اساس علت اینکه شب عاشورا سید حسن نصرالله دفاع از جمهوری اسلامی ایران را علنی کرد، همین امر بود، فلذا اماراتی ها و صهیونیست ها به آمریکا متوسل شدند که مبادا کاری بکنید.  

جوانی با اشاره به اینکه گزینه نظامی آمریکا در مورد ایران رنگ باخته است، خاطرنشان کرد: فشارهای اقتصادی امروز آمریکا به جمهوری اسلامی آنها را به این نتیجه رسانده که ایران از ۱۸ اردیبهشت سال گذشته در مدیریت این فشارها موفق تر عمل می‌کند، دلیلش هم قیمت ارز و طلا در مقایسه‌ سال گذشته با امسال است.

وی با بیان اینکه الان آمریکایی ها الان به آقای روحانی التماس می‌کنند که یک دیدار کوتاه با ترامپ داشته باشید، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ دیداری اتفاق نمی افتد، تا جائی که فرمودند اگر آنها به شما رو کردند، شما به آنها پشت کنید که مبادا عکسی تهیه کنند و شانتاژ خبری راه بیندازند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر قبل از رفتن رئیس جمهور به نیویورک ۲ درصد احتمال مذاکره بود الان به کمتر از یک درصد رسیده، چون مواضعی که ترامپ در سازمان ملل علیه ایران گرفت، این فاصله را زیاد می‌کند.

وی ادامه داد: الان در فضایی این سفر ایجاد شده که دشمن، دشمنی اش را عریان تر کرده، چون ایران را مسئول حادثه آرامکو معرفی کرده و اتحادیه اروپا گفته ایران باید آماده مذاکره برای مسائل هسته ای و موشکی بشود.

جوانی  پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آینده عنوان کرد: رئیس جمهور را مردم انتخاب می‌کنند، اما در انتخابات، نخبگان نقش دارند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم به کسی رای می‌دهند که اگر بیاید، مشکلاتشان حل می‌شود، اذعان کرد: الان ۳۰ موسسه، نظرسنجی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که اگر در سال ۹۲ مذاکره با آمریکا برای چرخیدن چرخ زندگی رای آورد، امروز دیگر آن نگاه وجود ندارد و به برکت اتفاقات خوبی که رخ داد حس غرور در جامعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: طبق این نظرسنجی ۴ نظام معنایی گفتمان ساز وجود دارد، یکی گفتمان مقاومت و ایستادگی است که کلید حل مسائل را در داخل می داند، گفتمان دیگر گفتمان سازش است که راه حل را در خارج می داند، گفتمان دیگر دنبال براندازی است و جمهوری اسلامی را حلال مشکلات نمی داند و گفتمان دیگر تابع انتخابات آزاد است، الان ۷۰ درصد مردم مشکلات را قابل حل میداد ۱۵ درصد خارج ۱۰ درصد انتخابات آزاد ۵ درصد براندازی هستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیرامون اینکه آیا واقعا حمله به آرامکو کار انصارالله بوده تاکید کرد: انصارالله حمله به آرامکو را بر عهده گرفته و اسنادش را برملا کرده است.  

جوانی پیرامون شرایط انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: شرط لازم برای جریان انقلابی در انتخابات فراهم است، اما شرط کافی نه و افراد باید برای حضور افراد قابلی باشند.  

وی با بیان اینکه برای حل مشکل معیشتی باید راهکار را بفهمیم و بیهوده دست روی دست نگذاریم و امید به جایی نداشته باشیم تصریح کرد: شما دیدید زمانی که دولت همه امیدش به بیرون بود، مقام معظم رهبری مرتب می‌فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم و باید ظرفیت های داخلی را استفاده کنیم و امروز ظرفیت داخلی نشان می‌دهد مسائل قابل حل است، براین اساس هرجا دولت جدی پای کار آمد، مشکل حل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha