پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فطرس مدیا

حوزه/ مدیر مسئول مجموعه فطرس مدیا گفت: این مجموعه به تولیدات خاص و ایده‌های جدید در راستای معرفی تشیع فعالیت دارد.

سید جواد موسوی بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت‌های «فطرس مدیا» اظهار کرد: فطرس مدیا(Fotros Media) یک مرکز رسانه‌ای مستقل است که به تولیدات خاص و ایده‌های جدید در راستای معرفی تشیع فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه تولیدات این مجموعه با نگاه بین المللی و فرامرزی مذهب تشیع است، ابراز کرد: این سازمان رسانه‌ای خود را به‌عنوان رسانه فرهنگ شیعی توصیف کرده و هدفش را افزایش کیفیت برنامه‌ها به ویژه در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی شیعی بیان می‌کند.

مدیر مسئول مجموعه فطرس مدیا ادامه داد: فطرس مدیا یک مرکز مطالعاتی-رسانه‌ای معرفی شده است، که در سوم شعبان ۱۴۲۹(شانزدهم مردادماه ۸۷) در شهر نجف عراق تأسیس شده و به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و آلمانی تولیدات رسانه‌ای کوتاه و بلند دارد.

موسوی بروجردی تصریح کرد: از قرار پایه‌گذاری این مجموعه در عراق بوده و بعدها دفتر مرکزی این مجموعه به کشور ایران منتقل شده و اکنون این مجموعه در کشورهای ایران، عراق، آلمان و کانادا فعالیت متمرکز دارد.

وی درباره معرفی سایت فطرس مدیا عنوان کرد: عده‌ای از اهالی رسانه و تحقیق در جغرافیای شیعه تصمیم بـه تاسیس مجموعه‌ای بین المللی گرفتند که بر اساس اسناد معتبر و نگاهی آکادمی و استفاده از پتانسیل اسلامی و غیر اسلامی در کشف حقیقت بتـوانند نگرشی درست و سالم از ایـن دین بـه معرض نمایش گذارد.

مدیر مسئول مجموعه فطرس مدیا تصریح کرد: عنوان این مجموعه نام فرشته‌ای برگرفته شده از متون کهن اسلامی، که به‌واسطه ولادت امام سوم شیعیان مورد رحمت خدا قرار می‌گیرد، است و آرم سرخ رنگِ مجموعه نیز برگرفته از نام فطرس بوده است.

موسوی بروجردی درخصوص اهداف فطرس مدیا گفت: فطرس‌مدیا سعی دارد با آثار خود روزانه ملیون‌ها نفر در دنیا، تصمیمات فکری و معنوی بهتری بگیرند که رساندن پیام رسول خدا در خرم روز غدیر به جهانیان، یادآوری هویت تشیع به جامعه عمومی شیعه، مبارزه با افراطی‌گری دینی، گفت‌وگوی ادیان و ... بخشی از اهداف این مجموعه هستند.

وی درباره فعالیت‌های فطرس مدیا ابراز کرد: این مجموعه تا کنون ۳۲ عنوان فیلمِ مستند بلند به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و آلمانی تولید کرده که «اینجا زمان ایستاده(درمورد مسئله افراطی‌گری داعش و موج اسلام هراسی در اروپا)»، «الهجوم علی کربلاء(حمله وهابیت به کربلا در سال۱۲۱۶)»، «المدعی (مستند ۱۰ قسمتی در موضوع مدعیان ظهور بالخصوص جریان یمانی)»، «الوحید البهبهانی(جریان اصولی- اخباری)»، «خون اشک آسمان(پژوهشی در موضوع بارش خون در روز عاشورا ۶۱)»، «الاستشراق(تاریخ شرق شناسی)»، «سردلبران(شاعران غیرمسلمانی که از اهل‌البیت می‌گویند)» و ... ازجمله آثار آن است.

مدیر مسئول مجموعه فطرس مدیا ادامه داد: آثار این مجموعه در بسیاری از دانشگاه‌های جهان از جمله رویال هالووی انگلستان، تهران، استانبول و همچنین جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی به اکران درآمده و مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است.

موسوی بروجردی یادآور شد: این مجموعه در سال۱۳۹۶، قالب تصویری با نام "کلیپ مستند" را معرفی کرد که در آن مستندهایی از محتواهای ضروری، خاص و با سرعت بالا به مخاطب ارائه می‌شود؛ در این میان صدها کلی‌ مستند برای فضای‌مجازی تولید شده که برای مخاطبین شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، فیس‌بوک و ... که عادت به محتوای ساندویچی و سریع‌السیر دارند، قابل ارائه است.

وی درخصوص منابع مالی فطرس مدیا تصریح کرد: این مجموعه، رسانه‌ای غیرانتفاعی است و غیر وابسته است و با جلب مشارکت‌های مردمی اداره می‌شود.

مدیر مسئول مجموعه فطرس مدیا در پایان گفت: فطرس دونا بخشی دیگر از فعالیت‌های فطرس است که به حوزه زنان شیعه می‌پردازد و این زیر مجموعه در سال ۲۰۱۸ توسط بانوان فطرس شکل گرفته است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha