پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرمت و بازسازی قدیمی ترین مسجد فرانسه در اقیانوس هند + تصاویر

حوزه/ قدیمی ترین مسجد فرانسه به قدمت 5 قرن که در فهرست آثار باستانی این کشور قرار گرفته، با هزینه 2 میلیون یورو مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، قدیمی ترین مسجد فرانسه با بنایی به قدمت 5 قرن درجزیره مایوت در اقیانوس هند مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرد، در حالی که نمازگزاران هنوز در این مسجد به عبادت مشغول اند.

سالن آبی و سفید مسجد جامعه تسینگونی که هر روز 5 مرتبه برای اقامه نمازهای جماعت مورد استفاده قرار می گیرد قدیمی شده از سقف آن آب نشت می کند و ترک های غول پیکری بر دیوار آن به چشم می خورد.

بدیرو عبدو ، نماینده شورای محلی که در مسجد نماز اقامه می کند در این رابطه گفت: رطوبت، گرد و غبار و عدم تهویه، غیرقابل تحمل است و به شدت آلرژی ایجاد می کند.

وی به یاد دارد که از مدت ها پیش در این مسجد نماز اقامه می کرده است.

عبدو اکنون در یک سالن نماز موقت یک طبقه بالاتر سالن اصلی نماز می خواند. مرمت و بازسازی مسجد تا 2 میلیون یورو (2.2 میلیون دلار) هزینه خواهد داشت .

گفتنی است این ساختمان در جزیره ای واقع شده است که 95 درصد جمعیت آن مسلمان هستند و قدیمی ترین مسجد در فرانسه بوده و از سال 2016 به عنوان یک اثر تاریخی توسط دولت فرانسه طبقه بندی شده است.

عباس رجالی ، مدیر فرهنگی منطقه ای گفت: کتیبه های موجود در کنار محراب نشان می دهند که که این مسجد در سال 1538 توسط سلطان اینسا ساخته شده است که قبلاً پایتخت سلطنتی جزیره بوده است.

وی افزود: معماری قسمت غربی (مسجد) از آن زمان تاکنون بدون تغییر مانده است. کاوش های مؤسسه ملی تحقیقات باستان شناسی ملی فرانسه نشان داد که این مکان میزبان یک مکان عبادی در قرن چهاردهم میلادی فعالیت داشته است که این امر آن را به نوتردام معاصر در پاریس تبدیل می کند.

 گفتنی است این مسجد در حال بازسازی مجدد است و گنبد مسی جدیدی که با ستاره و هلال احاطه شده است به تازگی برای جایگزینی گنبد بتونی خردشده ، که در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است ، نصب شده است. پیش بینی می شود این کار تا پایان سال 2020 به پایان برسد.

ویولن برساند ، مهندس آژانس امور فرهنگی مایوت گفت: طراحی این مسجد تأثیر شدیدی در سواحیلی در ساحل آفریقای شرقی نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha