چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امیر پوردستان

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: امروز نیروهای مسلح علاوه بر حفظ آمادگی و تقویت ظرفیت‌های نظامی خود حرکت‌های دشمن را رصد کرده و اگر تهدیدی چهره عملی بگیرد با پاسخ پشیمان‌کننده نیروهای مسلح روبرو خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  امیر احمدرضا پوردستان امروز در آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر بانوی کرامت که با حضور نیروهای مسلح در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی یک شک سیاسی و ژئوپلوتیکی برای آمریکایی‌ها بود که معاملات آن‌ها را بهم زد چراکه قبل از انقلاب اسلامی، یک قطب قدرت آمریکا و قطب دیگر شوروی بود و ایران به عنوان یکی از مستعمرات آمریکا شناخته می‌شد.

وی اضافه کرد: ایران مزیت‌های مختلفی را برای آمریکا ایجاد می‌کرد که با انقلاب اسلامی این مزیت‌ها از آمریکا گرفته شد، هر چند آمریکا به دنبال برگرداند این مزیت‌ها بود اما نگران اصلی مستکبران ادبیات تولیدی انقلاب از جمله استقلال، ولایت فقیه، آزادی، حکومت دینی و مردم‌سالاری دینی بود چراکه می‌دانستند این ادبیات در مرزهای جغرافیایی ایران باقی نمی‌ماند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: دشمن از ۲۳ بهمن ۵۷ حرکت‌های براندازی را آغاز و در این مسیر سیاست‌های مختلفی از جمله ترور و ناامنی‌های نظامی را دنبال و ۱۸ ماه ایران را درگیر کرد اما به نتیجه نرسید و در نهایت صدام را تشویق کرد که به ایران حمله کند.

وی افزود: بیش از ۵۰ هزار مستشار شوروی در عراق کار می‌کردند و اسلحه می‌خریدند؛ هر کارشناس نظامی پیروز جنگ را عراق تصور می‌کرد چراکه تجهیزات و مؤلفه‌های مادی نشان می‌داد که صدام پیروز جنگ است

پوردستان یادآور شد: رزمندگان اسلام درس گرفته مکتب امام حسین علیه‌السلام بودند به همین علت توانستند مقابل بعثی‌ها ایستادگی کرده و با فدا کردن شهدای خود عزت و اقتدار ایران را برای جهانیان به نمایش گذارند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تجربیات دفاع مقدس و بهره‌مندی از تدابیر رهبر معظم انقلاب به عزت‌مندی و سربلندی رسیده و مقابل استکبار جهانی ایستاده و توانستند مستکبران را به خاک بکشند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ارتباط مطلوبی میان نیروهای مسلح، صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها برقرار شده به همین علت فاصله ایده تا محصول کوتاه و این دستاورد موجب بازدارندگی شده است.

وی تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح علاوه بر حفظ آمادگی و تقویت ظرفیت‌های نظامی خود حرکت‌های دشمن را رصد کرده و اگر تهدیدی چهره عملی بگیرد با پاسخ پشیمان‌کننده نیروهای مسلح روبرو خواهد بود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha