سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه موقت سنندج

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: حشعور و بصیرت سیاسی ملت ایران هرگز اجازه نخواهد داد که فتنه مذهبی در کشور به راه افتد، زیرا کسانی که از تصعبات کور مذهبی دم می زنند برای مردم ایران کاملا شناخته شده هستند.

ماموستا محمدامین راستی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اولین و بزرگترین آزمون برای انقلاب اسلامی هشت سال دفاع مقدس بود که جوانان این مملکت از این آزمون سرنوشت سرساز سربلند بیرون آمدند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ملت ایران از هر مذهب و قومیتی در مقابل دشمن بعثی ایستادند، گفت: همه ملت ایران چه سنی و چه شیعه و حتی زرتشتیان، مسیحیان و... همگی به عرق این نظام به جبهه های حق علیه باطل شتافتند زیرا به خوبی می دانستند که ایران متعلق به همه ایرانیان است.

ماموستا راستی در ادامه به حضور خودجوش مردم کِرد کردستان در جبهه های جنگ اشاره کرد و افزود: مردم کردستان از همان اوان انقلاب با دشمنان داخلی و عناصر تجزیه طلب و منافق روبرو بودند، ولی حس میهن پرستی این مردم اجازه عرض اندام به این وطن فروشان نداد و بی دلیل نیست که مقام معظم رهبری کردستان را سرزمین مجاهدت های خاموش نامگذاری نموده اند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دشمن در این روزها تلاشهای بسیاری برای ایجاد فتنه و اختلاف در استانهایی همانند کردستان، سیستان و... دارد، تاکید کرد: شعور و بصیرت سیاسی ملت ایران هرگز اجازه نخواهد داد که فتنه مذهبی در کشور به راه افتد، زیرا کسانی که از تصعبات کور مذهبی دم می زنند برای مردم ایران کاملا شناخته شده هستند.

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: عناصر خودفروخته و تجریه طلب بدانند که هرگز نمی توانند در مقابل حس انقلابی گری ملت ایران به ویژه مردم اهل سنت کردستان و... ایستادگی کنند، لذا ترورها و عملیات تروریستی این گروهک های خودفروخته به مانند تیری در تاریکی است.

ماموستا راستی ادامه داد: حافظه تاریخی ملت ایران بسیار قوی است و هرگز جنایت های عناصر وطن فروش و گروهک های تروریستی را از یاد نخواهند برد، بنابراین این گروه ها باید بدانند که تاریخ مصرف آنها به اتمام رسیده است و اکنون به بن بست سیاسی، نظامی و اعتقادی رسیده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حفظ حرمت خانواده های شهدا و ایثاگران واجبی عینی بر همگان است، گفت: تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه تک تک افراد جامعه اسلامی است، زیرا اگر فرزندان این خانواده ها نبودند امنیت کنونی را در کشور نمی دیدیم.

امام جمعه موقت سنندج در پایان سخنان خود گفت: از مسئولان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس درخواست داریم که جبهه های کردستان را در قالب کاروان های راهیان نور به هموطنان بشناسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha