پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
photo_2019-09-26_11-16-07.jpg

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ضرورت تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب سند بسیار مهمی است که دوست و دشمن بر اهمیت آن اعتراف کرده اند، ولی در این مدت برای این سند راهبری اقدام عملی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهریار، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، در دوازدهمین اجلاسیه مسئولان حوزه های علمیه استان تهران که امروز در شهرستان شهریار برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهدای انقلاب و شهید تهرانی مقدم، به ضرورت تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس علمیه اشاره کرد، و اظهار داشت: اگر حوزه های علمیه در مواجهه با بیانیه گام دوم انقلاب نقش اثر گذاری نداشته باشند، شرمنده شهدا و رهبر انقلاب خواهیم شد.

وی ادامه داد: باید از حوزه های علمیه این سؤال را پرسید که در مورد این بیانیه راهبردی چه کاری انجام داده ایم و اگر دیگران در این امر کوتاهی کردند، چرا باید حوزه علمیه در کار به این مهمی سکوت کرده و هیچ اقدامی انجام نداده است؟

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان مسائل حاشیه ای که برای در سطح جامعه مطرح می شود افزود: وارد شدن در بحث های حاشیه ای که از سوی دشمن برنامه ریزی و اجراء می شود تا توان و پتانسیل نیروی های انقلاب را به حاشیه ببرد و مسئله مهمی از قبیل بیانیه گام دوم انقلاب به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب سند بسیار مهمی است که دوست و دشمن بر اهمیت آن اعتراف کرده اند، ولی در این مدت برای این سند راهبری اقدام عملی صورت نگرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در مورد این سند چندین هزار نفر نظر کارشناسی داده اند و حدود شانزده جلسه انقلاب فرهنگی در مورد این بیانیه تشکیل جلسه داده است.

وی با توجه به رهنمود امام خمینی(ره) گفت: امام راحل در مورد شهید بهشتی فرمودند؛ بهشتی یک امت بود و در واقع می شود یک نفر انقدر کارساز برای اسلام باشد یک امت حساب شود و در واقع این بیانیه هم از یک نفر صادر شده که همه فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی را متحیر کرده است.

استاد رشاد در پایان خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که یک بیانیه چه طور می تواند در مقایسه با بیانیه های دیگر اثر گذار باشد و در مورد آن بحث های علمی تشکیل شود و این به علت آن است که دارای چار چوب خاصی است.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha