سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قمی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قمی با بیان اینکه امروزه پیام شهدا و خانواده شهدا چون شهید طاها اقدامی برای دنیا مشخص و مبرهن است، گفت: استقامت و مقاومت تا پای جان پیام شهدا است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  والمسلمین محمد قمی، شامگاه پنج شنبه در نخستین سالگرد شهادت محمد طاها اقدامی خردسال ترین شهید حادثه تروریستی اهواز در روستای ازان اظهار کرد: محرم فصل عاشقی است ماه محرم در فرهنگ ما ماه دلدادگی و فرصت عاشق پیشه گی است.

وی بیان کرد: خداوند عالم درطول این سال ها مردمی را رای خود انتخاب کرده است و به  مقام قرب به خود برده است، ماه محرم راه عاشق پیشه گی و دلدائگی است، خداوند عالم به ازای هر شهادت دسته کم دو محبت و عاشقی را آشکارا برملا می کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد:  اساسا خداوند وقتی می خواهد به کسی محبت کند به واسطه  او حرف می زند، یکی از کلمات خداوند عیسی نبی است، یکی از کلمات خداوند سید الشهدا است، شهید یکی از کلمات خداوند است که با ما حرف می زند.

 وی با اشاره به اینکه رسول الله فرزند پسری داشت  که بسیار او را دوست داشت  ولی خداوند آن را از رسول الله گرفت و او بسیار ناراحت شد، گفت: ولی دراین مصیبت صبر پیشه کرد  چرا که می دانست حکمت خداوند بر این ار است.

حجت الاسلام و المسلمین قمی عنوان کرد: روز عاشورا هر چه گذشت برای سید الشهدا سخت تر شد و اصحاب حسین یکی یکی از دست سید الشهدا رفتند، فرزندانی که خداوند از حسین گرفت آنها را دوست می داشت و سید الشهدا یکی یکی فرزندانش را در راه خدا تقدیم کرد و به خداوند نزدیک شد و در آخر نوبت به فرزند شش ماهش رسید که در راه خدا هدیه شد.

وی افزود: خوش به سعادت خانواده شهید محمد طاها اقدامی که براین مصیبت صبر کردند  و سرافراز شدند، این صبر  و استقامت دشمن شکن است، ما هم ملت سرافرازو عزتمند هستیم چرا که اهل صبر و مقاومت هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قمی خاطرنشان کرد: آفرین بران خانوداه شهدی که براین مصیبت چون سید الشهدا صبر پیشه کرده است، پای حق و حقانیت و شهادت ایستادن و صبوری کردن نزد خداوند محبوب است.

وی در ادامه با اشاره به زمانی که پیراهن شهید محمد طاها اقدامی به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم شده بود، گفت: رهبریمعظم انقلاب پس از ابلاغ سلام و سلامتی  به محضر خانواده شهید و رساندن سلام به مردم اهالی این شهید است گریستند و آن را مایه مباهات ملت مقاوم دانستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اذعان داشت: این پیراهن شهید نماد استقامت و لبیک یا حسین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha