چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «القاءاندیشه امام حسین(ع) در جامعه» در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع  «القاءاندیشه امام حسین(ع) در جامعه» باسخنرانی جناب آقای مهدی احمدی فراز، استاد حوزه و دانشگاه، و با حضور طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

احمدی فراز به وظیفه پیروان امام حسین(ع) اشاره نمود و گفت: لازم است پیرو امام حسین(ع) در گفتار و رفتار و حسینی عمل کند. امروز امام حسین(ع) نیاز به لبیک ما دارد، باید زینتشان باشیم، طلاب باید اندیشه حسینی را در فکر و ذکر مخاطب القاء کنند.

وی اذعان داشت: اگر چه اندیشه امام حسین(ع) اندیشه کامل،جامع و قدسی است و ما نمی توانیم به اندیشه ایشان برسیم(چون ایشان معصوم هستند)، اما عملمان نباید مخالف اندیشه ایشان باشد. بنابراین زمانی رفتار، گفتار و فکرها حسینی می شود که اندیشه امام حسین (ع) در جامعه القاء گردد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مواظب رفتارمان باشیم که اخلاقمان می شود، اخلاق، شخصیت ما را رقم می زند و شخصیت، آینده ما را می سازد. انسان در این دنیا به عنوان یک مسافر است، باید عملش مسافرگونه باشد و حال آنکه همه این را می گوییم ولی چقدر به آن باور داریم؟امام علی(ع)می فرماند: «الدُّنیا دارُ مَمَرٍّ لا دارُ مَقَرٍّ »

احمدی فراز به ارائه راهکار جهت شناخت اندیشه امام حسین(ع) پرداخت و گفت: ما می توانیم در شناخت اندیشه های اهل بیت(ع) وانفعال اندیشه ها از دعا استفاده کنیم، با همان هدفی که امام در دعا ارائه داده اند،بنابراین دعا ها را نباید صرف گرفتن حاجت بخوانیم، بلکه دعاها مضامین گسترده ای دارند که در کنار برآورده شدن حاجت باید اندیشه ما را نیز به سمت وسوی اهل بیت(ع) ببرد.

وی به بیان هدف اهل بیت(ع) در دعاها پرداخت و افزود: ائمه (ع) ابتدای اکثر دعاهایشان خدا را معرفی می کنند و ابتدا خصوصیات و صفات خدا رابیان می کنند. انسان وقتی اوصاف فرد مورد نظر را می شنود، حال و هوایش عوض می شود. به عنوان مثال امام حسین(ع) می فرمایند: یا عُدَّتی عِنْدَ شِدَّتی، وَ یا غَوْثی فی کُرْبَتی و...

استاد اخلاق حوزه ودانشگاه در پایان به جمع بندی مطالب خود پرداخت و گفت: نیاز امروز جامعه ما اندیشه امام حسین(ع) است و دعا یکی از روشهای غنی شدن جامعه از اندیشه های ایشان می باشد، به شرط آنکه نگاه ما به دعا ابزاری نباشد تا به لطف الهی ، نتیجه مطلوب حاصل گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha