پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی سبحانی در دیدار وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: برای اینکه نسلی مؤمن، متعهد، پا به کار و پشتیبان نظام وانقلاب داشته باشیم باید معلمی مهذب، مؤمن و عامل به عمل را برای تدریس انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت  آیت الله سبحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار وزیرآموزش و پرورش و هیئت همراه نقش معلم را در تربیت نسل آینده بسیار حیاتی و مهم دانستند و افزودند: گاهی یک معلم می تواند کشوری را بسازد و یا نجات دهد.

معظم له ضمن تاکید بر ارتباط وزارت آموزش و پرورش با مردم اظهار داشتند: آنچه که قرآن از آن حکایت می کند، نشان می دهد از زمان حضرت ابراهیم مسئله آموزش و پرورش مطرح بوده است.

ایشان با اشاره به آیات قرآن در خصوص تزکیه و تعلیم گفتند: هر کدام از این موارد وجهی دارد و تعلیم و تربیت باید در کنار یکدیگر باشد زیرا در کنار تزکیه باید فضائل و رذائل مشخص باشد و تا آموزش نباشد انسان نمی تواند خوب و بد را بشناسد از این جهت آموزش بر تزکیه مقدم است اما در آیاتی دیده شده که تزکیه مقدم بر آموزش است زیرا علمی که در آن تزکیه و اخلاق نباشد مضر است و در صورتی علم مفید است که با اخلاق همراه باشد.

حضرت آیت الله سبحانی دو مسئولیت علم آموزی و پرورش را مورد تاکید قرار داده و اظهارداشتند:علم موتور جامعه است و علم بدون ایمان سبب می شود بمبی ساخته شود، صدها نفر را بکشند و به آن افتخار کنند اما اگر علم با ایمان باشد می تواند در جهات مثبت به کار رود.

این مرجع تقلید، توجه و دقت در انتخاب معلم را امری مهم خواندو افزودند: عمل معلم در کلاس درس اخلاق به دانش آموز می دهد و باید معلم دلسوز، با اخلاق و با ایمان باشد و در گزینش معلم فقط به علم آن توجه نشود بلکه از همه جهات مورد توجه قرار گیرند زیرا گاهی یک معلم می تواند کشوری را بسازد و یا نجات دهد.

همچنین در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش گفت:امسال ۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار دانش آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

محسن حاجی میرزایی، با اشاره به آماده سازی مدارس در مناطق زلزله زده و سیل زده عنوان کرد: ساخت و ترمیم مدارس در مناطق زلزله زده سامان پیدا کرده است حتی سرانه مدارس در استان کرمانشاه هفت دهم متر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ایمنی مدارس در سراسر کشور کنترل و بازرسی شده و ساخت و ترمیم مدارس در استان های سیل زده لرستان و خوزستان انجام شد البته ساخت مدارسی که در مسیل ها بوده است به جهت جا به جایی و ساخت در زمین های مناسب با تاخیر انجام شده است البته تمهیدات برای شروع سال تحصیلی بین دانش آموزان صورت گرفت و هم اکنون این عزیزان در سر کلاس حاضر هستند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرصت آموزش در همه نقاط کشور حتی در روستاهای کم جمعیت فراهم شده است و خدمات آموزشی ارائه می شود و هم اکنون ۹۸ و نیم درصد افرادی که باید تحت آموزش باشند در حال تحصیل هستند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ۷۷۷ معلم هم اکنون کار آموزش را برعهده دارند گفت: امسال ۱۰۷ معلم جدید به نظام آموزشی پیوستند و ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع شد.

رئیس عالی ستاد همکاریها  اجرای سند تحول بنیادین در امر آموزش را مهمترین ماموریت این نهاد دانست و گفت: این سند به جهت بهبود کیفیت امر آموزش است که مورد تاکید رهبر انقلاب می باشد و نظام تربیت را مورد توجه قرار داده است تا از آموزش صرف به سمت پرورش پیش رود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این سند مبتنی بر مبانی دینی تدوین شده است و همه ابعاد شخصیتی فرد را پوشش می دهد زیرا باید به همه ابعاد وجودی فرد توجه و در راستای انتخاب درست تقویت شود.

حاجی میرزایی با توجه به مسئله آسیب های اجتماعی ابراز داشت: باید مصونیت بخشی در دانش آموزان ایجاد شود.

وی نقش معلم را در تحقق سند تحول بنبادین مهم خواند و گفت: معلمین اصل و اساس تعلیم و تربیت هستند و معلم می تواند کاستی ها را جبران کند البته توجه به خانواده وجه مهمی است زیرا اگر ما مدرسه را خانه دوم تلقی کنیم خانه نیز مدرسه دوم است و باید بین این دو ارتباط برقرار باشد تا همسو باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha