شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جمعه کرمان

حوزه/ امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته نتیجه جریان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را تولید یک گفتمان مقاومت اسلامی دانسته و افزود: دشمن به منظور کمرنگ کردن و یا انحراف این گفتمان از هیچ تلاش و سعی مذبوحانه ای دریغ نمی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی، در خطبه های این هفته نماز جمعه، با  گرامیداشت یاد و نام چند تن از شهدای برجسته دفاع مقدس، به بیان جایگاه انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: این ملت در خدمت امام عظیم الشأن انقلابی را به پیروزی رساند که این انقلاب بعد از حضرات معصومین علیهم السلام یک جریان بی نظیر دینی از رهبری، تا کسانی که در رکاب رهبری انقلاب را به پیروزی رساندند بوده است. در این انقلاب مردم و خواص توانستند یک گفتمان انقلابی ارزشمند در محور اسلام فقاهتی را برپا کنند.

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی طولی نکشید که دوران هشت ساله جنگ را بر ایران تحمیل کردند تا این گفتمان را از بین ببرند اما مردم تحت زعامت ولایت فقیه و عالمی وارسته، مجاهد و مخلص (امام عظیم الشان) مردانه ایستادند و از این دغدغه تاریخی عبور کردند.

نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به تداوم راه دوران دفاع مقدس افزود: بعد از جنگ تحمیلی مقاومت متوقف نشد بلکه جریان دفاع مقدس تبدیل به راهبرد مقاومت، آن هم با محوریت انقلاب اسلامی ایران، تحت زعامت و فرماندهی رهبر معظم، فرهیخته و شجاع انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: اکنون پرچمدار گفتمان مقاومت در جهان امروزی، ایران است و حداقل یک دهه قبل از سال ۵۷ توسط امام این گفتمان شکل گرفت و سال ۵۷ این گفتمان ابعاد خودش را تبیین کرد به طوری که امروز در منطقه هیچ جریان مقاومتی رقم نمی خورد مگر اینکه این گفتمان در آن نقش داشته باشد و بر آن اثرگذار باشد

امام جمعه کرمان با اشاره به دشمنی‌های همیشگی و مداوم استکبار جهانی گفت: امروز دشمن در صدد است تا این گفتمان را متوقف یا منحرف کند اما به لطف خدا تا الان نتوانسته است.

وی با بیان راهکار های استکبار در مقابله با این گفتمان افزود: استکبار جهانی مقابل این گفتمان دست به شیطنت‌های زیادی زده و میزند از جمله: اول اینکه دشمنان گفتمان همیشه سعی بر این داشتند تا گفتمان به صورت مداوم در مذاکره باشد، اما مذاکره و گفتگوی مکارانه. و با فشارها و تحریم های حداکثری از یک طرف و مذاکراتی همچون برجام از سوی دیگر در صدد شکست تلاش های این گفتمان می باشند. دوم دشمن به طور مداوم تحریم‌هایی بسیار سنگین در مقابل این گفتمان به وجود آورده است و الان ما در یک جنگ اقتصادی هستیم. سوم دشمن می‌خواهد ما هیچ وقت نتوانیم یک آرایش جنگی در بحث اقتصاد بگیریم. از طرفی دیگر، جریان اخلالگران و مفسدان اقتصادی خواسته یا ناخواسته موجب تبدیل شدن بعضی به مهره هایی برای دشمنان در نظام جمهوری شده است و دشمن درصدد است که با این جریان جلوی گفتمان انقلاب را بگیرد. چهارم دشمن همیشه در صدد اتهام زنی های بی مورد در صحنه های بین المللی بر محور مقاومت ایران است به طوریکه هر اتفاقی در منطقه می افتد و هر جا که دشمن در میدان‌های نبرد کم می آورد، همه اتفاقات را متوجه ایران می کند. دشمن در همه مجامع مثل سازمان ملل سعی حداکثری در این اتهام زنی ها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه دشمن در در حوزه فرهنگی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق دشمن از نظر فرهنگی نیز دنبال اتفاق افتادن چند جریان است: اول مقابله با همه جریان های امیدوار کننده در این مملکت است. دشمن می‌خواهد مردم ناامید و مایوس شوند و در پی آن در مقابل جریانات و حوادث حساسیت نشان ندهند. دوم دشمن لاابالی گری و اباحه گری توسط گروه‌های متعدد در جامعه را ترویج می‌کند تا فساد اخلاقی در جامعه زیاد شود و متاسفانه امروزه شاهد نمونه های زیادی در مراکز عمومی پارک ها، محل های تفریحی و ...  را شاهد هستیم. دشمن با این روند می‌خواهد قشر مذهبی از حضور در مراکز عمومی معیوب شوند و بدین صورت اقشار متدین به گوشی گیری و عزلت روی آورند. سوم کمرنگ کردن روحیه و رویه انقلابی در کشور است. دشمن سعی می‌کند در جریانات سیاسی فعالان را تندرو جلوه دهد و نگرش مردم نسبت به این اشخاص را منفی نماید و امروز یکی از حرکت های مذبوحانه در این راستا تلاش دشمن در کمرنگ کردن نام و یاد شهدا در سطح جامعه و معابر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha