پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ل56

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که ارزش‌های انقلاب با هیچ‌چیزی قابل‌معاوضه نیست، اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سازمان ملل به‌خوبی سیاست‌های نظام را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان بابیان این‌که اهل تقوا در مسیر حق هستند، اظهار داشت: یکی از واقعیات عالم که درک آن برای پیدا کردن راه برای هر انسان مؤمنی لازم است این است که بداند در این عالم دو جبهه وجود دارد یکی جبهه حق و دیگری جبهه باطل که سردمدار جبهه حق خداوند و سردمدار جبهه باطل طاغوت است.

وی ادامه داد: هرکدام از انسان‌ها قطعاً دریکی از این جبهه‌ها حضور دارند یعنی یا در جبهه حق و یا در جبهه باطل نمی‌شود کسی بگوید من می‌خواهم نه در جبهه حق باشم نه در جبهه باطل و کاری به این کارها ندارم چون همین به‌اصطلاح بی‌طرفی یا کمک به جبهه حق است یا کمک به جبهه باطل است.

حجت‌الاسلام کتابچی بابیان این‌که افراد باتقوا اهل سکون و بی‌حرکتی و نشستن نیستند، افزود: اهل باطل دائماً در حال تلاش برای غلبه حق هستند پس فرد متقی هم باید درراه دفاع از حق تلاش کند.

وی به در پیش بودن دوم صفر و سالروز ورود کاروان اهل‌بیت سیدالشهدا به شهر شام عنوان داشت: حضور این کاروان در شهر شام در کنار تمام مصائب و سختی‌هایی که شیعه سال‌ها است در غم آن‌ها اشک می‌ریزد دستاوردهای بزرگی نیز داشته است که یکی از آن‌ها خطبه امام سجاد (ع) در مجلس یزید است.

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: در این مجلس یزید به یکی از سخنورانش دستور داد تا علیه امام علی (ع) و اولادش صحبت کند پس‌ازاینکه خطیب به منبر رفت و هر چه خواست به بدگویی اهل‌بیت و تجلیل از معاویه پرداخت اما سجاد (ع) رو به خطیب کرد و فرمود: خودت را برای آتش دوزخ آماده کن بعد رو به یزید کرد و فرمود آیا اجازه می‌دهی من هم با مردم سخن بگویم؟ یزید در ابتدا قبول نکرد اما بعداً تحت‌فشار افکار عمومی مجبور شد که اجازه دهد.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) بر فراز منبر رفت بعد از حمد و ستایش خداوند فرمود: من فرزند پیغمبرم و با فضائل پیامبر شروع کرد و بعد خواست با فرزندی امیر المومنین خودش را معرفی کند ابتدا نا علی بن ابیطالب را برد و بعد فضائل او را فرمود: ای یزید! این پیغمبر، جد من است و یا جد تو؟ اگر گویی جد توست است، همه می‌دانند که دروغ می‌گویی و اگر جد من است پس چرا پدر مرا از روی ستم کشتی و مال او را تاراج کردی و اهل‌بیت او را به اسارت گرفتی؟! حضرت این جملات را گفت و دست برد و گریبان‌چاک زد و گریست و بعد رو به مردم کرد و فرمود: به خدا سوگند اگر در جهان کسی باشد که جدش رسول خداست، آن‌من هستم، پس چرا این مرد، پدرم را کشت و ما را مانند رومیان اسیر کرد؟! آنگاه فرمود: ای یزید! این جنایت را مرتکب شدی و بازمی‌گویی: محمد رسول خداست؟! و روی به قبله می‌ایستی؟! وای بر تو، در روز قیامت جد و پدر من در آن روز دشمن تو هستند.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: این روش صحبت با دشمنان دین خدا است نه خنده در جمع کفاری که دشمن دین، خدا و مسلمانان هستند که این جای انتقاد به افراد مدعی دیپلمات بودن را دارد که ما پیرو امام سجادی هستیم که در جمع دشمنان باوجوداینکه اسیر بود این‌گونه سخن گفت.

وی سخنرانی رئیس‌جمهور در نشست سازمان ملل را موردتوجه قرار دارد و گفت: وی به نمایندگی از مردم ایران به زیبایی و محکمی در صحن سازمان ملل سخن گفت چه درزمینهٔ محکوم کردن اعمال و سیاست‌های امریکا در مورد ملت‌های مظلومی مثل یمن چه در طرح این مسئله که امریکا بعد از 18 سال حضور نظامی در منطقه ما نتوانسته اقدامات تروریستی را کاهش دهد و دفاع جانانه‌ای که از سیاست‌های انقلابی کشور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha