چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: یکی از نعمت های بزرگ الهی دعا کردن است که می تواند رابطه انسان با خداوند را بهبود بخشد و مسیر رسیدن به سعادت و کمال را هموار سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم انس انسان با دعا و قرائت ادعیه در زندگی گفت: زندگی بدون دعا در حقیقیت یک زندگی بی فایده و عین ممات است؛ ذکر خداوند و قرائت ادعیه حکم اکسیژن برای انسان را دارد و زندگی بدون اذکار یک زندگی ظلمانی است، اگر چه انسان در رفاه و آسایش هم باشد اما روی آرامش را نخواهد دید.

وی افزود: امام سجاد علیه السلام در روایتی از بزرگترین نعمت الهی که زبان است سخن می گوید و سفارش می کنند باید این زبان دائماً به ذکر خداوند مشغول و همواره این زبان شاکر درگاه الهی باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: توفیق عبودیت و ذکر خداوند از بزرگترین نعمات الهی است؛ اثر دعا در زندگی انسان مهم است و باید تلاش شود مسیر ادعیه انسان ها به سمت حوائج اخروی و معنوی سوق پیدا کند و در حوائج دنیا خلاصه نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تاکید کرد: انسان باید هم در سختی ها و هم در آسایش، خداوند را با تمام وجود بخواند و ذکر بر لب داشته باشد؛ البته در زمان راحتی باید بیشتر دعا خوانده شود و شاکر نعمات الهی بود تا دچار زوال نعمت نشویم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: اگر انسان بخواهد زندگی اش به سعادت ختم شود باید رابطه خود را با خداوند مستحکم نماید چرا که این انسان است که به صوم و صلاه و دعا نیازمند و به عبادت محتاج است تا به کمال برسد و گر نه اگر تمام کائنات هم کافر شوند، هیچ خدشه ای به عرش کبریایی وارد نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: نعمت امنیت، اولاد صالح و سالم، همسر صالحه، ثروت، ارزاق و… همگی از نعمات بزرگ الهی هستند که انسان ها باید نسبت به این نعمات شاکر باشند تا دچار زوال نعمت نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تأکید کرد: مصرف کردن نعمت ها در مسیر نادرست نشانه کفران نعمت هست و زوال نعمت را در پی خواهد داشت و عملکرد انسان نسبت به نعمات الهی می تواند تعیین کننده عزت یا ذلت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از نعمت های بزرگ الهی برای انسان ها دعا نمودن است که می تواند رابطه انسان با خداوند را بهبود بخشد و مسیر رسیدن به سعادت و کمال را هموار سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha