پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان به تشریح آسیب‌های روحیه اشرافی گری در جامعه اسلامی پرداخت و بیان کرد: تضعیف روحیه انقلابی، نادیده گرفتن دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و انحراف از جریان اصیل انقلاب اسلامی، برخی از آسیب‌های اشرافی گری در جامعه است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع مردم اهواز، به ارتباط مستقیم دوری انسان از شاخصه‌های «عبودیت و بندگی» با «سرکشی و مستی در قدرت و ثروت» اشاره و اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های اصلی نظام مقدس اسلامی و وجه تمایز نظام با دیگر نظام‌های عالم، مبارزه با اشرافی گری، روحیه تجمل‌گرایی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ساده‌زیستی در بین مسئولان و کارگزاران حکومت اسلامی است.

وی عنوان کرد: امام راحل و رهبر انقلاب مکرر تأکید کرده‌اند که زمامداران کشور و مسئولان نظام مقدس اسلامی مراقب باشند که از مردم فاصله نگرفته و دچار دنیاطلبی، روحیه اشرافی گری و تجمل‌گرایی نشوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در ادامه سخنان خود به تشریح آسیب‌ها و آفت‌های اشرافی گری نسبت به انقلاب و نظام مقدس اسلامی پرداخت و بیان کرد: به چالش کشیدن انقلاب اسلامی همچون وقایع فتنه سال ۸۸ که نمونه بارز آن ملاحظه شد و همگان دیدند که منش اشرافی گری یک تعداد انسان‌های بی‌درد را در نقطه مقابل نظام قرارداد.

وی دوم آسیب اشرافی گری در جامعه اسلامی را بروز فاصله میان مردم و حاکمیت عنوان کرد و ادامه داد: تسلیم در برابر دشمن، سومین آسیب اشرافی گری است که متأسفانه امروزه این منش در برخی مسئولان رخنه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با بیان اینکه منش اشرافی گری، می‌تواند فرزند پیامبراکرم(ص) را در روز عاشورا به مسلخ ببرد، گفت: روش و منش تجمل‌گرایی می‌تواند حادثه عظیمی همانند عاشورا ایجاد کند. سران قبائل که به‌حسب ظاهر شیعه بودند ولی از آن‌ جهت که منش و روش آن‌ها به سمت‌وسوی اشرافی گری و تجمل‌گرایی بود، علی‌رغم دعوت فرزند پیامبر(ص) اما با کمال تأسف چون منافع آن‌ها به این روحیه گره خورده بود، امام حسین(ع) را تنها گذاشته و به مسلخ فرستادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، تصریح کرد: روحیه اشرافی گری و تجمل‌گرایی در کشوری مثل کویت، سبب شد تا در حمله سال ۹۱ میلادی صدام، مردم این کشور حتی نیم ساعت در برابر ارتش جرار صدام ایستادگی نکنند! اما امت اسلامی در استان خوزستان در دفاع مقدس تمام توان خود را به میدان آورد و در نقطه مقابل ارتش تا بن‌دندان مسلح صدام فقط ۴۵ روز در خرمشهر ایستادگی کردند.

امام جمعه اهواز، به دیگر آسیب‌های اشرافی گری در جامعه اشاره کرد و گفت: تضعیف روحیه انقلابی، نادیده گرفتن دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و انحراف از جریان اصیل انقلاب اسلامی، از دیگر آسیب‌های اشرافی گری در جامعه است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی، به یکی دیگر از آسیب‌های اشرافی گری اشاره کرد و گفت: مسابقه مذموم و غیر ممدوح بین مردم، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اشرافی گیری است، به عبارتی چشم و هم‌چشمی کار کردن از دیگر آسیب‌های منش اشرافی گری است، این آسیب، نظام مقدس اسلامی را از درون دچار آسیب می‌کند که احیاناً ممکن است متوجه مردم شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: وقتی در نظام مقدس اسلامی، یک مسئول با همه مشکلاتی که در مسائل اقتصادی کشور وجود دارد، ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان ماهیانه بگیرد، اما در نقطه مقابل آن برخی از جوانان، جویای کار هستند و حتی آن‌هایی که کار دارند با دو میلیون یا یک میلیون تومان حقوق ماهیانه، با کدام قسم از عدالت اجتماعی در اسلام می‌تواند سازگار باشد!؟.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان اظهارداشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «مسئولان در نظام مقدس اسلامی باید همانند طبقه متوسط جامعه زندگی کنند تا مسابقه مذموم و چشم و هم‌چشمی در بین طبقه ضعیف جامعه اتفاق نیافتد».

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha