سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
لثق

حوزه/ کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر سفارش ائمه اهل بیت (ع) است، گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند: هیچ عملی جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر را ندارد.

حجت‌الاسلام محمد میرزا محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر بارها از سوی ائمه اهل‌بیت (ع) سفارش شده است به‌طوری‌که امام علی (ع) دراین‌باره می‌فرماید: هیچ عملی جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر را ندارد.

وی ادامه داد: خداوند متعال نیز در قرآن کریم دراین‌باره می‌فرمایند: امت پیغمبر بهترین امت‌ها نامیده شدند اگر امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه عملیاتی کنند.

حجت‌الاسلام میرزا محمدی افزود: امربه‌معروف بر سه بخش ترسیم انزجار از گناه، تذکر لسانی و عمل به اعضا و جوارح و یدی که حدود نوع سوم کاملاً مشخص‌شده، تقسیم‌شده است.

وی ادامه داد: مسلمانان نباید بر این عقیده باشند که امربه‌معروف و نهی از منکر روزی‌ها را کم می‌کند چراکه امام علی (ع) می‌فرمایند امربه‌معروف و نهی از منکر نه روزی را کم می‌کند و نه موجب خسران به فرد می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی بابیان این‌که امربه‌معروف و نهی از منکر مصلحت عمومی جامعه را تضمین می‌کند، تأکید کرد: اصلی‌ترین دلیل قیام سالار شهیدان عمل به امربه‌معروف و نهی از منکر است به‌طوری‌که ایشان فرمودند من برای خوش‌گذرانی خروج نکردم بلکه برای تربیت و اصلاح امت پیغمبر قیام کردم و اراده‌ای که کردم این بود که سیره جد و پدرم را ادامه بدهم.

حجت‌الاسلام میرزا محمدی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نباید به مفاسد اخلاقی و اجتماعی بی‌تفاوت باشد بلکه باید وارد عمل شوند و نگذارند منکرها جامعه را منحرف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha