جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب و فضلای میاندوآب

حوزه/ برای موفقیت در فرایندهای تبلیغی باید نقدهای درون گروهی را جدی گرفته و با بهره گیری از فرصت جلسات طلاب، هم اندیشی های هدفمندی را برای ارتقاء انجام رسالت های حوزوی و تبلیغی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه در جلسه طلاب و فضلای میاندوآب که در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک مهدیه قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری أباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: حضور و اجتماع طلاب و فضلای ارجمند در کنار یکدیگر بسیار ارزشمند بوده و مایه برکت است.

وی با اشاره به این که برگزاری جلسات طلاب نیاز امروز جامعه حوزوی و خانواده های ایشان است، خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان مبلغین مکتب پویای اهل بیت علیهم السلام و دانش پژوهان عالی مکتب شیعی، به همیاری و همدلی اجتماعی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیع حوزه تصریح کرد: برای موفقیت در فرایندهای تبلیغی باید نقدهای درون گروهی را جدی گرفته و با بهره گیری از فرصت جلسات طلاب، هم اندیشی های هدفمندی را برای ارتقاء انجام رسالت های حوزوی و تبلیغی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی بر اهمیت جایگاه صمیمت، عاطفه، بی ریایی در برگزاری جلسات اشاره کرد و یادآور شد: زندگی های ناپایدار و طلاق های  زودهنگام از معضلات کنونی است که نشأت گرفته از سبک زندگی است که بر جامعه ایرانی سایه افکنده است.

وی با اشاره به این که اختلافات فرهنگی مؤلفه ای مهم در عدم درک متقابل طرفین و در نتیجه طلاق و دوری است، اظهار داشت: باید سنت های حسنه‌ای که ریشه‌های دینی برخودارند را در شکل گیری زندگی جوانان مورد تاکید قرار دهیم؛ چراکه با نهادینه سازی این سنت ها، کوچکترین اختلافات، هیچ گاه به طلاق عاطفی و فروپاشی بنیان خانواده منجر نخواهد شد.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیع حوزه به ظرفیت های تبلیغی منطقه و شهرستان میاندوآب اشاره نمود و یادآور شد: در سایه سار تلاش طلاب و فضلای ارجمند، بحمدالله شهرستان میاندوآب از ظرفیت های بالایی برای تجلی فعالیت های تبلیغی برخودار بوده و زمینه حضور طلاب و فضلای ارجمند هموارتر است.

وی در ادامه به ویژگی‌های دوران امام سجاد (علیه السلام) اشاره نمود و یادآور شد: امام زین العابدین علیه السلام در مواجهه با یکی از مسلمانان که عرایضی را خدمت امام(ع) مطرح نموده بود، ضمن تأکید بر آیات متعدد الهی و تفسیر قرآن، مصادیق آیات مورد نظر را اهل بیت علیهم السلام ذکر می کنند که از هرگونه آلودگی های ظاهری و باطنی به دور بوده، احترام ایشان برای همگان امری لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی به سیره های عطوفت آفرین سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اهل بیت(علیهم السلام) همواره در نظام اجتماعی حاکم بر آن دوران، خرید بردگان، را با هدف تربیت ایشان انجام می دادند؛ به گونه ای که تمام بردگان در کمتر از یک سال و به بهانه های مختلف آزاد می شدند.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از زندگی امام سجاد علیه السلام، خاطرنشان کرد: همواره باید به حرکت امام سجاد علیه السلام به عنوان نهضت فرهنگی در قالب صحیفه سجادیه و تربیت شاگردان توجه روز افزونی داشته و در راستای سامان وضعیت اعتقادی جامعه مجاهدتی مخلصانه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: در مواجهه با مباحث فکری و فرهنگی جامعه باید از نظریه پردازی های دینی و مباحث کلامی، فقهی و حدیثی سنت های اصیل دینی بهره گیری نماییم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام سید موسی موسوی، نماینده طلاب و فضلای شهرستان میاندوآب نیز در بخش ابتدایی این جلسه با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم به برکت اساتید ارجمند رونق باشکوهی یافته است، اظهار داشت: همواره باید قدردان این موهبت الهی باشیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی ها برای حضور طلاب در جلسات شهرستانی، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم جلسات متعددی را با حضور اساتید و فضلای ارجمند حوزه های علمیه برگزار نموده، از منویات ایشان حداکثر استفاده را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha