پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعة النجف الاشرف سماحة السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی گفت: عراق در آستانه تحول سیاسی جدیدی قرار داد که می‌تواند محور راهبردی مهمّی در منطقه باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف گفت: عراق در آستانه تحول سیاسی جدیدی قرار داد که می تواند محور راهبردی مهمّی در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه عراق ثروت بسیاری دارد و کشور فقیری نیست، از دولت عراق خواست به جوانانی که فرصت شغلی ندارند، حقوق ماهانه بدهد.

سید قپانچی این پیشنهاد را راه حلی برای حل بحران فارغ التحصیلان برای رسیدن خواسته های آنان دانست و نسبت به سوء استفاده سیاسی از تظاهرات فارغ التحصیلان هشدار داد.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه به سفر نخست وزیر عراق به عربستان سعودی اشاره کرد و آن را در چارچوب ورود عراق به تحولی سیاسی دانست که می تواند آن را به محور مهمی در منطقه تبدیل کند.

وی افزود: عراق می تواند در حل بحران های منطقه مشارکت داشته باشد و نقش مؤثری در جامعه عربی و بین المللی دارد.

حجت الاسلام و  المسلمین قپانچی اشاره کرد: عراق امروز با حل مشکلات داخلی می خواهد نقش برجسته ای در منطقه داشته باشد.

خطیب جمعه تصریح کرد: تا زمانی که ملت در عرصه سیاسی حضور دارند، هیچ بازگشتی برای داعش، تروریسم، بعث و اشغالگران نخواهد بود.

وی در بخش دیگر با اشاره به اینکه آمریکا بعد از ارائه طرح برکناری ترامپ از سوی کنگره آمریکا، دچار آشفتگی سیاسی است، گفت: ترامپ به خاطر بد نام کردن آمریکا مورد محکومیت قرار گرفت.

خطبه دینی

سید قپانچی به سالروز ورود اسرای کربلا به شام اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) در این مسیر مظهر شجاعت، صبر، یقین و اعتماد به خداوند متعال بود.

وی همچنین به سالروز شهادت حضرت زید بن علی (ع) اشاره کرد و سخنانی در خصوص شجاعت و شخصیت بزرگ ایشان بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha