جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصاحبه با سردبیر نشریه مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس

حوزه/مریم بازیار گفت: نشریه حوزه خواهران بندرعباس از سال 1391 با مجوز مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

بازیار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، بیان داشت: نشریه حوزه علمیه خواهران از سال 1391 در قالب های مختلف از جمله فصلنامه "الفت"، ویژه نامه "هدی" و از سال گذشته نیز با انتشار ماه نامه دیواری "اندیشه" برای نشر مطالب تربیتی و مسائل مورد نیاز جامعه تلاش کرده است.

وی افزود: فصلنامه الفت با مدیر مسئولی خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان، با هدف بررسی مسائل فرهنگی و دغدغه های اجتماعی موجود در جامعه و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه، به عرصه چاپ گام نهاده است.

بازیار به محدودیت های چاپ این نشریه اشاره کرد و بیان داشت: علی رغم تلاش های فراوانی که در تهیه محتوا، طراحی، چاپ و نشر هر شماره توسط اساتید، طلاب و همکاران صورت می گیرد، این فصلنامه به تعداد محدودی چاپ می شود و به همین جهت این واحد در تلاش است با تهیه نسخه الکترونیک و اندروید هر شماره، این نشریه را برای مخاطبان بیشتری ارائه کند تا بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی خاطر نشان شد: این فصلنامه به ارگان های مختلف از جمله مدارس علمیه شهرستان های میناب، رودان، پارسیان، قشم،کیش، بندرلنگه، سیریک، دفتر امام جمعه، واحد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه آموزشی تخصصی فاطمه معصومه (س)، کتابخانه الزهرا (س)، معاونت فرهنگی سپاه امام سجاد(ع)، سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان، سازمان بسیج رسانه استان، نهاد کتابخانه های عمومی استان و برخی سازمان های دیگر ارسال می شود.

سردبیر نشریه الفت با بیان اینکه بیست و دومین شماره از این فصلنامه ویژه پاییز 1398 در دست تهیه است، گفت: ویژه نامه هدی نیز یکی از فعالیت های این واحد است که در مناسبت های مختلف در قالب بروشور، کارت، عکس نوشته و یا دفترچه با مضامین فرهنگی مناسبتی، مسابقه و... عموما برای طلاب و افرادی که در مناسبت ها و برنامه های مدرسه حضور دارند تهیه می شود.

وی تصریح کرد: ماهنامه دیواری "اندیشه" یکی دیگر از فعالیت های نشریه است که ویژه طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بوده و محتوای آن توسط اساتید حوزه تهیه، طراحی شده؛ چاپ و بر روی بنر ماه نامه نصب می شود و در پایان با توجه به رای و نظر طلاب به نویسنده مطلب برتر جایزه ای اهدا می شود.

 بازیار در پایان ضمن تشکر از حمایت ها، همکاری ها و راهنمایی های دلسوزانه خانم اشرف باقری زاده مدیر سابق مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس اظهار داشت: مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) با وجود مشکلات موجود در فضای مطبوعات کشور و هم چنین مشکلات دو چندان در برخی از حوزه های علمیه در این عرصه وارد شد و امید است با حمایت‌های خانم راضیه سلیمانی مدیریت جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس و همیاری سایر همکاران رسانه ای، اساتید، طلاب و پژوهشگران، گام های موثرتری در این زمینه بخصوص در جهت پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بر داشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha