پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/  نشست شورای تامین استان زاهدان با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف دارای استعدادهای بی‌نظیری است، گفت: توجه به سیستان و بلوچستان وظیفه همه مسئولان و دستگاه هاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با حضور در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، در جلسه ای احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان وبلوچستان، ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، توجه به مسائل این استان را از جمله مهمترین وظایف همه مسئولان و دستگاه‌ها دانست.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف دارای استعدادهای بی‌نظیری است، افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به ویژه بهره گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه، مساجد، تشکل‌های مردمی و دانشگاه‌ها برای نقش آفرینی بیشتر این استان در سطح کشور بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور از اهمیت خاصی در سطح ملی و منطقه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: بندر چابهار یک سرمایه بی‌نظیر برای اقتصاد کشور است.

توسعه متوازن سیستان و بلوچستان نیازمند تلاش همگانی است

 احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن یازده و نیم درصد مساحت کل کشور و با داشتن سه و نیم درصد جمعیت کشور، به دلیل پراکندگی بالای جمعیت، از نظر شاخص‌های توسعه فاصله زیادی با متوسط شاخص‌های کشور دارد.

وی تصریح کرد: علی رغم توجه و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری که از ابتدای انقلاب تاکنون در سیستان و بلوچستان شده است، اما محرومیت‌های تاریخی موجب شده که در داخل استان توسعه متوازن شکل نگیرد که در تلاش هستیم با معین سازی و جلب مشارکت همه بخش‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های نظام زیرساخت‌های توسعه استان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

روز پرکار آیت الله اعرافی در سفر سیستان و بلوچستان+ عکس

وی با اشاره به تاکید و دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه سواحل مکران، افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد و همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و به واسطه ارتباط با این کشورها به نوعی با 37 درصد از جمعیت جهان به طور مستقیم در ارتباط است که این فرصت بسیار خوبی برای توسعه این استان در حوزه‌های مختلف است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اقدامات قابل توجه در استان، معین سازی در بخش‌های گازرسانی، ساماندهی حاشیه نشینی و بازآفرینی شهری و حذف مدارس خشت و گلی است که با حضور و مشارکت چندین استان کشور شاهد شتاب در تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها در استان هستیم.

وی تصریح کرد: با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب برای توسعه زیرساخت‌ها 300 میلیون دلار برای تکمیل راه آهن «چابهار- زاهدان» از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است که با اتمام این پروژه شاهد تحول بسیار خوبی در جنوب شرق کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha