جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش ملی جهانگردی با حضور آیت الله اعرافی- زاهدان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور که در سفر استانی سیستان و بلوچستان به سر می برد، به عنوان میهمان ویژه در همایش ملی روز جهانی «جهانگردی» شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، همایش ملی روز جهانی «جهانگردی» با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و شماری از مسئولان کشوری و استانی، برای نخستین بار خارج از پایتخت و در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

روز پرکار آیت الله اعرافی در سفر سیستان و بلوچستان+ عکس

مدیر حوزه های علمیه کشور که در سفر استانی سیستان و بلوچستان به سر می برد، به عنوان میهمان ویژه در همایش ملی روز جهانی «جهانگردی» شرکت کرد.

در این همایش همچنین علاوه حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی بر نماینده ولی فقیه در استان، شماری از علمای اهل سنت و شیعه نیز حضور داشتند.

موضع اسلام نسبت به گردشگری موضع مثبتی است

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این همایش اظهار کرد: فلسفه اجتماعی گردشگری، فلسفه سیاسی و ایجاد همبستگی، فلسفه علمی و فرهنگی و در عصر معاصر فلسفه اقتصادی از جمله مهمترین زاویه‌های دید و فلسفه در درون حوزه گردشگری است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه موضع اسلام در برابر تمام فلسفه‌های عنوان شده مثبت و قابل حمایت است، بیان کرد: ۴۰ گرایش در فقه و حقوق وجود دارد که یکی از این موارد گرایش به حوزه گردشگری و قلمرو مربوط به آن است.

بیشتر بخوانید:

توجه به سیستان و بلوچستان وظیفه همه مسئولان و دستگاه هاست

وی با بیان اینکه جایگاه گردشگری در کشور پایین است، تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور و سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری وجود دارد که برای نشان دادن و به فعلیت رساندن آنها باید تلاش بسیار شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایران دارد، تصریح کرد: باید بند ناف اقتصاد کشور از منابع نفتی قطع و به حوزه‌هایی همچون گردشگری پیوند زده شود.

گردشگری در سیستان و بلوچستان جایگاه خوبی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان هم در این مراسم اظهار کرد: سیر و سفر و گردشگری آثار و برکات و منافع مختلفی دارد، در متون دینی و آیات و روایات به انواع سفر و گردشگری و منافع متعدد آن اشاره شده است.

وی  افزود: متاسفانه گردشگری در کشور و به ویژه استان جایگاه خوبی ندارد بر خلاف اینکه آثار خوبی برای استان دارد، معرفی جاذبه های استان، آشنایی مردم استان با دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی، رشد اخلاق اجتماعی، این رفت و آمدها افق دید انسان را وسیع تر می کند و لذا اخلاق اجتماعی را بالاتر می برد که بسیار مورد نیاز جامعه است.

تفاهم نامه میراث فرهنگی و حوزه علمیه امضاء می شود

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور درهمایش ملی روز جهانی «جهانگردی»، گفت:  با توجه به صحبت‌هایی که انجام شد به زودی تفاهم‌نامه‌ای با حوزه‌های عملیه امضا خواهد شد تا در این راستا حمایت علما و بزرگان را نیز در پیشبرد اهداف گردشگری داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha