جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همايش سادات

 حوزه/ معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ غرب کشور از برگزاری همایش «شجره طیبه سادات کردستان» در شهرستان دهگلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، کارگروه فرهنگی برگزاری همایش شجره طیبه سادات استان کردستان صبح امروز در سنندج برگزار شد.

در این کارگروه، معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ غرب کشور ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جمعیت غیرمسلمانان نسبت به مسلمان ها بسیار بیشتر است ولی باید اذعان کرد که بیشترین جنگ و درگیری در میان کشورهای مسلمان است و این امر به هیچ وجه در شان مسلمین نمی باشد.

حجت الاسلام مهدی حیدری کبیر گفت: اگر به تاریخ اسلام نگاهی کنیم در اصل هیچ اختلافی بین مسلمان نیست و امروز اگر می بینیم که بین مسلمانان چند دستگی ایجاد شده است، همه اینها نتیجه توطئه های دشمنان دین اسلام می باشد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: جالب اینجاست که گروهک تروریستی داعش خود را اصل و نماینده واقعی اسلام می دانند در حالی که تاکنون حتی یک یهودی را نکشته اند و تنها مسلمانان را قتل عام می کنند که این جای سئوال دارد.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: امروز باید از پتانسیل های دین اسلام در راه تقریب جامعه اسلامی نهایت استفاده را ببریم و اختلافات مذاهب اسلام را از بین ببریم.

حجت الاسلام حیدری کبیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر مسلمانان می خواهند که در برابر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان آسیبی نبینند باید بر روی اصول و مشترکات خود بیشتر کار کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: باید اذعان کرد که امروز بحث تقریب در اسلام برای یک انتخاب محسوب نمی شود، بلکه یک ضرروت می باشد لذا برای رسیدن به تقریب نیازمند استفاده از کلام، منش و گفتار بزرگان دین است.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: ارادت عملی اهل سنت به اهل بیت مثال ‌زدنی است و باید این مباحث را در جامعه بیش از پیش تبیین کنیم.

حجت الاسلام حیدری کبیر ادامه داد: سادات جزو نسل رسول خدا هستند، لذا سادات باید نام و یاد رسول خدا را در جامعه اسلامی زنده نگه دارند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه 1400 سال که دشمنان این همه تلاش می کنند که ریشه پیامبر را بزنند، گفت:  در استانی مانند کردستان این همه فرزند و ریشه پیامبر وجود دارد و این مسئله موجب وحدت بیشتر در جامعه اسلامی می گردد.

حجت الاسلام حیدری کبیر با اشاره به اینکه همایش شجره طیبه سادات کردستان در شهرستان دهگلان و با حضور سادات شاخص استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در حاشیه این نمایشگاه محصولات فرهنگی و آثار نویسندگان اهل قلم و هنر که در حوزه سادات کار کرده‌اند در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: ‌تجلیل از سادات اهل قلم و سادات شاخص و دارای جایگاه و پایگاه مردمی از دیگر بخش‌های این همایش خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha