جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا تقوایی

حوزه/ تولیت حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) با اشاره به ضرورت حضور طلاب در پیاده روی اربعین، گفت: به یاری خداوند متعال، راهپیمائی اربعین سیدالشهداء(ع) منجر به قیام حضرت بقیه الله(عج) و حکومت جهانی ایشان خواهد شد.

حجت الاسلام علیرضا تقوایی، تولیت مدرسه علمیه امیرالمومنین(علیه السلام) لویزان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در مورد پیاده روی اربعین حسینی با بیان فرازی از زیارت نامه ی امام حسین علیه السلام اظهار داشت: در زیارت نامه امام حسین علیه السلام ذکر شده اَشهَدُاَنَّکَ لَم تُهلَک یعنی اینکه من شهادت میدهم که شما زنده هستید و هلاک نشده اید.

وی در ادامه به بیان ویژگی قیام سیدالشهداء علیه السلام پرداخت و بیان داشت: قیام سیدالشهداء(ع) منحصر به فرد و مختص به یک زمان و مکان خاصی نبود.

استاد حوزه افزود: قیام سیدالشهداء علیه السلام از زمان حضرت آدم بوده است و پذیرش توبه حضرت آدم هم به خاطر گریه بر عبدالله (ع) بوده است و در واقع در تربیت تمام انبیاء و حتی در تربیت خود پیامبر اکرم(ص) اثر داشته است لذا پیامبر فرمود، حسین منی و انا من حسین.

وی با توجه به نقش شفاعت اهل بیت علیه السلام اظهار داشت: در روایات متعددی نقل شده است که تمام انبیاء بر اهل بیت علیه السلام و بخصوص به سیدالشهداء علیه السلام توسل داشته اند.

تولیت مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) با اشاره به فلسفه قیام اَباعبدالله الحُسین(ع) تاکید کرد: قیام امام حسین علیه السلام در به ثمر رساندن تمام زحمات انبیاء و نتیجه کار آنها بوده است و در حال حاضر نیز خود نفس حیّ امام حسین علیه السلام است که کارگزاران خود را در مسیر دین حرکت می دهد و در واقع دنیا را حرکت می دهد.

وی در مورد استقبال مسلمانان از این پیاده روی گفت: هر ساله مشاهده می کنیم که بر تعداد جمعیت زائرین اربعین امام حسین علیه افزوده می شود و خود حضرت تمام انسان ها را به سمت دین جذب میکند.

استاد حوزه تاکید کرد: ان شاءالله و به حول و قوه الهی اربعین سیدالشهداء(ع) منجر به قیام حضرت بقیه الله(عج) و حکومت جهانی ایشان خواهد شد.

 تقوایی گفت: در حال حاضر افرادی که به زیارت امام حسین علیه السلام در اربعین می روند دعوت شده سیدالشهداء(ع) هستند و دعوت نامه به نام تَک تَک آنها صادر شده است.

وی با اشاره به برخی شبهات مبنی بر این که آیا بهتر نبود هزینه پیاده اربعین سیدالشهداء را اختصاص به فقراء و اَیتام بدهیم؟ گفت: در مورد حج هم همین شبهات بوده است و در روایتی به امام صادق علیه السلام عرضه داشتند که آقا بهتر نیست هزینه حج را به اَیتام داده شود؟ و در واقع این سوال و شبهه را رواج داده بودند تا جلوی موفقیت اسلام را بگیرند. گردهمایی حج و اربعین نه تنها اموال را بلکه تمام جان ها و نفوس را برای کمک اسلام یکسو می کند و کمک به فقراء در اسلام فقط یکی از کوچکترین بخش های اسلام است.

وی افزود: هزینه اربعین در واقع چیز مختصری است که خرج می شود و بدون اغراق نتیجه آن پیشرفت اسلام خواهد بود و همین هزینه اندک خرج شده برگشت چندین برابری خواهد داشت.

 تقوایی در پایان خاطرنشان کرد: اربعین حسینی طوری شده است که تمام دنیا را متوجه خودش کرده است که حتی بزرگان مسیحیت هم در این راهپمایی شرکت می کنند و این یعنی نتیجه آن سرمایه گذاری اندکی که در اربعین ما انجام داده ایم.

خبرنگار: سعید امیری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha