جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلین محمدمهدی اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام اسلامی با اشاره به حذف عنوان شهید در بعضی از تابلو های شهری، گفت: باید نسبت به این مسئله تاسف خورد و امیدواریم که از روی تعمد صورت نگرفته باشد و اگر هم ناخواسته اتفاق افتاده باشد، باید مسئولان شهرداری نسبت به جبران این خطای خود اقدام کنند.

حجت الاسلام محمدمهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با توجه به اتفاقات اخیر در حذف نام شهدا از معابر عمومی شهر، گفت: طلاب باید به علمای سلف اقتدا کنند که علمای سلف از هر جهتی همیشه در خط مقدم بودند و در مواقعی که دین در خطر بود جان شیرینشان را تقدیم اسلام کردند و در این زمینه کتابی نوشته شده با عنوان  شهداء الفضیله که جا دارد طلاب این کتاب را بخوانند و از سرگذشت علمایی که برای حفظ دین از جان خود گذشتند اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد: در مسائل انقلابی نیز روحانیت در خط اول جبهه بودند، بطوری که در حال حاضر مقابل جمهوری اسلامی تمام کفر و استکبار جهانی صف آرایی کرده تا بتوانند به انقلاب اسلامی ضربه بزند لذا باید طلبه های ما انقلابی تربیت شوند و انقلابی عمل کنند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) افزود: همه مردم شریف و بالاخص طلاب عزیز باید به این نکته توجه کنند که آمار شهدای روحانی هشت سال دفاع مقدس به نسبت جمعیت خود با شهدای غیر روحانی نسبت بیشتری است و این نشان از فداکاری و از جان گذشتگی روحانیت در تمام مشکلات جامعه اسلامی است و در عین حال فداکاری شهدای دیگر را نیز نباید از یاد برد.

حجت الاسلام اسلامی با اشاره به حذف عنوان شهید در بعضی از تابلو های شهری، گفت: باید نسبت به این مسئله تاسف خورد و امیدواریم که از روی تعمد صورت نگرفته باشد و اگر هم ناخواسته اتفاق افتاده باشد، باید مسئولان شهرداری نسبت به جبران این خطای خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر هم مسئولی از روی عمد با شهید و کلمه شهید مشکل دارد و در صدد حذف کلمه شهید از تابلوهای شهری است، باید بداند که این شهدا بودند که جان شریف خود را تقدیم انقلاب کردند و مقابل دشمن ایستادند تا این انقلاب با پرجا ماند و افراد مسئولیت هایی گرفتند و حذف کلمه شهید در واقع یک ناشکری در مقابل شهدا است و باید مسئولین مربوطه پاسخ گو باشند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) در پایان خطاب به طلاب تاکید کرد: دنیای امروز، دنیای علم و پیشرفت است و طلاب در این زمینه نیز باید طوری عمل کنند که از علوم مربوطه عقب نمانند و خود را مسلح به علم و تقوا کنند تا جواب گوی مسائل جامعه مسلمین باشند.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha