شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد جانباز حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: راز پیروزی جبهه اسلام بر دشمن و ناکامی استکبار در جنگ تحمیلی، ایمان قلبی و حقیقی به غیب و نصرت الهی رزمندگان بود.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تبیین رمز و راز برتری و پیروزی انقلاب و رزمندگان اسلام در نبرد با جبهه استکبار در هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که ایران در تأمین مایحتاج اولیه جنگ هم دچار عسرت و تنگدستی بود و حتی یک روز جنگ هم با فراغ بال و آسودگی طی نشد، بر این اساس راز پیروزی بر دشمن و ناکامی او را باید در چیز دیگری دانست و آن چیزی نیست جز ایمان قلبی و حقیقی به غیب و نصرت الهی. شاه‌کلید و نسخه شفابخشی که هر امتی بدان دست یابد و در راه آن استقامت کند، پیروزی را در آغوش می گیرد.

وی افزود: همان زمان و در حالی که بخش‌هایی از خاک کشورمان زیر چکمه‌های دشمن بود، عده‌ای مبارزه با دشمن تا دندان مسلح را غیرممکن و بی‌فایده می‌دانستند و از مذاکره، صلح و گفت‌وگو دم می‌زدند و اتفاقاً خود را عاقل‌تر از دیگران می‌پنداشتند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: کاملاً قابل پیش‌بینی است که با منطق آنان، امروز چه وضعی داشتیم؛ با آن روش، قطعاً امروز استان خوزستان، تماماً از کشور جدا شده بود و حالت ناپایدار و پرتنشی در غرب کشور، حاکم بود که هر از گاهی به جنگ و نزاع خونین منجر می‌گردید؛ تجربه‌ای که در دیگر کشورها شاهد آن بوده‌ایم و آثار شوم آن کماکان باقی مانده است.

این استاد حوزه تصریح کرد: امام (ره) عقل آنان را در برابر اخلاص، ایثار، فداکاری و استقامت مردم به هیچ انگاشت و ثابت کرد که وعده الهی «ان‌تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» حقیقتی محض و امیدآفرین است و اکنون که حدود 40 سال از آن دوران گذشته است درستی و نتیجه بخش بودن راهبرد مقاومت و ایستادگی را به عینه شاهد هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha