جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا سیدحسین حسینی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سقز گفت: مردم کردستان، مردمانی مومن، انقلابی و با ایمان هستند و وضعیت کنونی پوشش در این استان به هیچ وجه در شأن این خطه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا سیدحسین حسینی، ظهر امروز در نشستی با جمعی از روحانیون و طلاب اهل سنت شهرستان سقز که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: باید بین جامعه اسلامی و غیراسلامی هم از نظر ظاهر و هم از نظر باطن تفاوت هایی باشد، زیرا دین اسلام دارای ابعاد معنوی بسیار مهمی می باشد و برای کرامت انسانی ارزش بسیار بالایی قائل است.

امام جمعه سقز ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد اشاعه برخی از ناهنجاری ها و اعمال غیراسلامی در سطح کشور و حتی استان کردستان هستیم که این امر به هیچ وجه در شان جامعه اسلامی نیست.

وی با انتقاد از اینکه بدحجابی در جامعه در حال رشد است، تاکید کرد: استفاده از شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی که توسط دشمنان دین مدیریت می شوند، فرهنگ منحط غربی را به کشورمان وارد می کنند، به طوری که باید نسبت به وضعیت پوشش افراد جامعه ابراز تاسف کرد.

ماموستا حسینی با تاکید بر اینکه کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث تشدید ناهنجاری های اجتماعی در سطح جامعه شده است، گفت: دور شدن از مبانی دینی و سنت رسول الله (ص) باعث گردیده است که برخی از ناهنجاری ها و خرده فرهنگ های منحط در جامعه رسوخ کند.

امام جمعه سقز تصریح کرد: مردم کردستان، مردمانی مومن، انقلابی و با ایمان هستند و وضعیت کنونی پوشش در این استان به هیچ وجه در شأن این خطه نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه روحانیون فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود را افزایش دهند، گفت: روحانیون و طلاب باید نسبت به وضعیت بد حجابی حساسیت نشان دهند و اجازه ندهند که ارزش های اسلامی جای خود را به فرهنگ منحط و بی پایه و اساس غرب بدهد.

ماموستا حسینی با اشاره به ضرورت تقویت پایگاه های فرهنگی و  مساجد، گفت: امروز باید بتوانیم جاذبه مساجد و کانون ها و مراکز فرهنگی را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم جوانان و نوجوانان را به این مکان ها جذب کنیم، لذا برای رسیدن به این مهم نیازمند حمایت های مردمی، دولت و به ویژه متولیان فرهنگی شهرستان و استان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha