جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انسان سازمانی مبتنی بر علم النفس فلسفی

حوزه/ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب «به سوی نظریه: انسان سازمانی مبتنی بر علم النفس فلسفی(با تأکید بر آراء حکمت متعالیه)» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب «به سوی نظریه: انسان سازمانی مبتنی بر علم النفس فلسفی(با تأکید بر آراء حکمت متعالیه)» را که حاصل تلاش علمی دکتر ابوالفضل گائینی در گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است، روانه بازار نشر کرد.

هدف این تحقیق بررسی، تبیین و ارائه الگویی از انسان شناسی تئوری سازمان با تأکید بر آراء علم‌النفس حکمت متعالیه می‌باشد. با قبول این فرض که سقف سازمان بر ستون انسان شناسی بنا نهاده شده است؛  انسان شناسی فلسفی یکی از مبانی مهم در تأثیرگذاری بر دانش سازمان و مدیریت تلقی می‌شود. حضور مهم و فعال انسان در سازمان می‌طلبد تا  چیستی  آن کشف گردد و از این طریق سازمان متناسب با آن چیستی طراحی گردد. یکی از آن مبانی مهم در کشف و بیان چیستی انسان، علم النفس حکمت متعالیه می‌باشد. بنابراین  اهمیت پرداخت به آن  از منظر حکمت متعالیه به عنوان یکی از بدیل‌های فلسفی ضروری می‌باشد.

مشخصات این کتاب و همچنین فایل ۳۰ صفحه ابتدایی کتاب در سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس www.rihu.ac.ir قابل دسترس است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha