پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معصومه سادات صادقی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء تهران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهراء(علیهاالسلام) با اشاره به قرارداد همکاری مرکز مدیریت و وزارت کشور در زمینه حمایت از کانون های دانش آموختگان، گفت: تبدیل کانون های دانش آموختگان حوزه های علمیه با ساختار حقوقی به شکل سازمان های مردم نهاد در وزارت کشور، گام مهمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، معصومه سادات صادقی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها)، در اولین نشست مجمع عمومی دانش آموختگان این حوزه که امروز در محل مدرسه علمیه الزهرا(س) تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)‌ و یاران باوفایشان، برگزاری این نشست را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت:‌ طلاب بر اساس وظیفه خطیری که بر عهده دارند لازم است کارهای تشکیلاتی را فراگیرند.

وی ادامه داد: طلاب با این بنا که علاوه بر خودسازی،‌ ‌به دیگرسازی هم بپردازند، وارد حوزه علمیه شده اند لذا در این مسیر نیاز به ساز و کارهایی دارد که باید با آن آشنا شوند و کارتشکیلاتی یکی از این امور است.

صادقی با بیان اینکه کار تشکیلاتی در اسلام سابقه طولانی دارد و حتی اولین کار تشکیلاتی توسط پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) انجام شده است گفت:‌ اسلام در این زمینه دست برتر را دارد. مباحث تشکیلاتی امری است که از صدر اسلام بوده و سایر ائمه(علیهم السلام)‌ نیز به تبعیت از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)‌ کار تشکیلاتی را ادامه دادند.

وی افزود: ‌امام سجاد(علیه السلام)‌ که در روزهای گذشته ایام شهادت این امام بزرگوار بود،‌ کار تشکیلاتی قوی انجام دادند. حضرت برده را می خریدند و آنها را آموزش می دادند و سپس آنها را آزاد کرده و برای تبلیغ اسلام به مناطق مختلف می فرستادند و این خود یک شبکه منظم تبلیغی بود. 

صادقی با اشاره به بیان اهمیت کار تشکیلاتی گفت: در حال حاضر تشکیلات اثر خود را دارد و فعالیت ها در این صورت، اثرماندگارتری دارد و ظرفیت دانش آموختگان حوزه های علمیه در این راستا از اهمیت به سزایی برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(علیهاالسلام) ضمن بیان قرارداد همکاری مرکز مدیریت و وزارت کشور در زمینه حمایت از کانون های دانش آموختگان، اظهار داشت: تبدیل کانون های دانش آموختگان حوزه های علمیه با ساختار حقوقی به شکل سازمان های مردم نهاد در وزارت کشور یک گام مهمی است.

وی از جمله مزایای تشکیل سمن های دانش آموختگان را فعالیت در سطح گسترده دانست و گفت: فعالیت های این افراد نه تنها در سطح محله و منطقه خود دانش آموخته می باشد بلکه فراتر از آن و در حیطه بین المللی می تواند صورت گیرد.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: ‌نگاه ما به کانون دانش آموختگان حوزه های علمیه، ‌یک نگاه کوتاه و محدود به همین حوزه علمیه و به منطقه خودمان نیست، ‌بلکه یک افق جهانی و چشم انداز جهانی باید برای این اقدام تعریف شود. گام هایی که در این زمینه برداشته می شود باید گام های بزرگ و جهانی باشد زیرا طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه این ظرفیت و توانایی را دارند.

لازم به ذکر است در پایان این مجمع عمومی تعدادی از دانش آموختگان، کاندید انتخاب هیات موسس شدند و با رأی گیری افراد حاضر در جلسه، تعداد 7 نفر از کاندیدها به عنوان اعضاء هیات مدیره و هیات موسس کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه انتخاب شدند.

خبرنگار: فاطمه فرح زادی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha