پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ علی دعموش عضو ارشد حزب الله

حوزه/ شیخ علی دعموش اشاره کرد: مسئولین ایرانی تاکید کردند که ایران در برابر هرگونه تجاوز علیه خود هرگز ساکت نخواهد نشست و به هرگونه حمله ای واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله طی سخنانی گفت: سیاست های آمریکا در منطقه و جهان، در واقع سیاستی احمقانه است که بر پایه زورگویی، دیکتاتوری و تجاوز به کشورها و ملت ها و تحمیل سلطه، دیکته ها و تحریم ها بنیان نهاده شده است و آمریکا قوانین، پیمان نامه های بین المللی و تصمیم های سازمان ملل که با منافع آن در تعارض است را زیر پا می گذارد.

تسلیم شدن لبنان در برابر دیکته های آمریکا موجب گسترش دایره تحریم می شود

وی افزود: دیکته های مالی و سیاسی " مارشال بیلینگسلا" معاون وزیر خزانه داری آمریکا برای لبنان، نقض حاکمیت لبنان و تجاوز به لبنان و اقتصاد آن است و نباید در برابر آن تسلیم شد، بلکه باید در سطح ملی با آن مخالفت شود؛ چرا که هدف از آن ایجاد اختلاف میان لبنانی هاست.

شیخ دعموش ادامه داد: تسلیم در برابر دیکته های آمریکا و عدم مخالفت با اقدامات مالی آن علیه شهروندان لبنانی، آمریکا را به گسترش دایره تحریم ها تشویق می کند.

اتهامات و تهدید های آمریکا علیه ایران و محور مقاومت بی فایده است

عضو اشد حزب الله تاکید کرد: اتهامات و تهدید های آمریکا علیه ایران و محور مقاومت برای تسلیم کردن آنان بی فایده است؛ چرا که ایران و محور مقاومت در موضع گیری های خود ثابت هستند و هر چقدر که فشار ها، تحریم ها و تهدید ها شدید تر شود، هرگز عقب نشینی نخواهند کرد.

ایران در برابر هرگونه تجاوز علیه این کشور هرگز ساکت نخواهد نشست

وی اشاره کرد: مسئولین ایرانی تاکید کردند که ایران در برابر هرگونه تجاوز علیه این کشور هرگز ساکت نخواهد نشست و به هرگونه حمله ای واکنش نشان خواهد داد.

شیخ دعموش در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه آمریکا نمی تواند از هم پیمانان خود حمایت کند، گفت: بمباران پالایشگاه آرامکو در عربستان سعودی از سوی یمنی ها، گواهی بر این موضوع است، لذا حکام سعودی باید در این حوادث تأمل کنند و موضع خصمانه خود را تغییر دهند.

تنها راه حل یمن، راه حل سیاسی است

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در پایان تاکید کرد: عربستان سعودی و هم پیمانان آن باید تجاوز خود علیه یمن را متوقف کرده و به راه حل سیاسی در یمن روی بیاورند؛ چرا که این تنها راه برای استقرار عربستان و منطقه است و راه های دیگر هیچ فایده ای ندارد، بلکه آن ها را در گرداب یمن و بحران های منطقه غرق خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha