سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار هیئت مجمع تقریب مذاهب با تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ هیئتی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تجمع علمای مسلمان لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت دیدار کرد و مورد استقبال اعضای تجمع قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ریاست حسین شیخ الاسلام مسئول روابط بین الملل این مجمع با تجمع علمای مسلمان لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت دیدار کرد و مورد استقبال شیخ احمد زین رئیس هیئت امنا، شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره و تعدادی از اعضای تجمع قرار گرفت.

حاضران در این دیدار بعد از بحث و گفتگو بیانیه ای صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

امت اسلامی این روز ها در فضای پیروزی های محور مقاومت به سر می برد و همزمان تحت فشار های شدید و تحریم های مالی و اقتصادی قرار دارد که هدف از آن تسلیم و اجبار آن به پیروی از خواسته آمریکا و شانه خالی کردن از هدف اصلی آن است و این هدف اصلی آزادی فلسطین از لوث وجود اشغالگران صهیونیستی است.

پیروزی حتمی محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران خواهد بود

پایان این درگیری، پیروزی حتمی محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و این پایان امروز نزدیک تر از گذشته است، لذا مجمع تقریب مذاهب اسلامی و تجمع علمای مسلمان از طریق دعوت به وحدت اسلامی و کنار زدن اندیشه تکفیری تروریستی، معرفی نشانه های دین اسلام، حمایت از مقاومت، به ویژه مقاومت اسلامی فلسطین، اجتماع علمای در یک جبهه، یاری مقاومت و آمادگی برای جنگی قاطع با دشمن صهیونیستی در جهت اهداف اصلی اسلام اصیل محمدی قدم بر می دارد.

تلاش مجمع تقریب و تجمع علما برای برگزاری موفقیت آمیز همایش مقاومت

مجمع تقریب و تجمع علما برای موفقیت همایش مقاومت که به زودی توسط اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت برگزار می شود، اعلام آمادگی کرده و تمامی توان و امکانات خود را برای موفقیت این همایش و رسیدن به تصمیمات مهم در جهت راهنمایی جوانان مسلمان جهان و فلسطین به کار می گیرد.

دعوت از تجمع علما برای مشارکت در کنفرانس وحدت

مجمع تقریب مذاهب اسلامی از تجمع علمای مسلمان برای مشارکت در کنفرانس وحدت اسلامی که به مناسبت میلاد نبوی در تهران برگزار می شود، دعوت کرد و تجمع علما آن را اجابت کرد.

در بخش دیگر این دیدار پیرامون تلاش استکبار جهانی برای ارائه چهره مخدوش از اسلام و سوء استفاده آن از جریان های تکفیری مثل داعش، النصره و القاعده بحث و گفتگو شد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمونه ای حکومت اسلامی معاصر معرفی شد.

علما باید حقیقت امور را بیان کنند

حاضران تاکید کردند: علما باید حقیقت امور را بیان کرده و بگویند که خدشه ای که در دین بوجود آمده از سوی جریان های افراطی است که توسط سازمان های اطلاعاتی جهانی تأسیس شده اند و اینکه این جریان ها، گفتار و اعمال آنان با مفاهیم اسلام هیچ ارتباطی ندارند.

در پایان بر گسترش ارتباطات در جهت تحقق اهداف مشترک توافق شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha