چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به آغاز آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در سطح 2، سطح سه و سطح چهار می توانند در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معصومه ظهیری در گفتگویی با بیان اینکه ثبت نام آزمون اختصاصی وزارت آموزش و پرورش از هفته جاری آغاز شده است، افزود: این آزمون در آبان ماه سالجاری برگزار می شود.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در سطح 2، سطح سه و سطح چهار می توانند در این آزمون شرکت کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: از سال های قبل امتیاز شرکت فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران در آزمون آموزش و پرورش در نظر گرفته شده بود اما با تلاش انجام شده توسط مراکز حوزوی، این امکان فراهم شد که از رشته های محدود مربی پرورشی و تدریس در دروس معارف که امکان شرکت حوزویان در آن ها وجود داشت به هشت رشته پذیرفته شده توسط آموزش و پرورش افزایش یابد و طلاب می توانند بر اساس نیاز اعلام شده در این رشته ها شرکت کنند.

وی عنوان کرد: طلاب می توانند برای آزمون آموزش و پرورش در رشته های آموزگاری ابتدایی - دبیری معارف اسلامی - مربی امور تربیتی - دبیری عربی - دبیر ادبیات فارسی - دبیری تاریخ - دبیری فلسفه - دبیری علوم اجتماعی شرکت کنند.

ظهیری گفت: با امتیاز در نظر گرفته شده، تعداد شرکت کنندگان در 28 استانی که تابع مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران هستند، افزایش یافته است که بیشترین داوطلبانی که اعلام آمادگی نمودند در  آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نمایند از استان فارس و کمترین از استان کهگیلویه و بویر احمر هستند.

وی ابراز کرد: با توجه به بیشتر بودن تعداد سنوات خروجی دانش آموختگان جامعه الزهرا(س)، تعداد دانش آموختگان داوطلب از جامعه الزهرا(س) از همه استان های تابعه مرکز مدیریت و استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی بیشتر است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه سن پذیرش در آزمون آموزش و پرورش در هر سه سطح متفاوت است، افزود: برای شرکت در آزمون آموزش و پرورش افرادی که دارای مدرک سطح 2 هستند باید حداکثر 35 سال سن،‌ سطح سه حداکثر 40 سال و سطح چهار حداکثر 45 سال داشته باشند.

وی با اشاره به اختصاص دو امتیاز در آزمون آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین امتیاز این است که حضور در مراکز آموزشی آموزش و پرورش و آموزش عالی زمینه ای برای تبلیغ معارف اسلامی و ارتباط بیشتر با مخاطبین جوان را فراهم می کند و دوم اینکه برای دانش آموختگانی که علاقه مند به حضور در فعالیت های رسمی کشور هستند بستر مناسبی فراهم می شود.

خانم ظهیری بیان کرد: تاکنون 9 هزار و 849 نفر شرکت کننده از دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران  داوطلب شرکت در آزمون آموزش و پرورش بوده اند که در سامانه های مربوطه پیش ثبت نام از آنها انجام شده است اما امکان دارد در ثبت نام رسمی بر این تعداد افزوده شود.

وی تعداد دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران که قصد شرکت در آزمون آموزش و پرورش دارند را هفت هزار و 975 نفر دانست و  افزود: 882 نفر نیز از حوزه های علمیه خراسان و 992 نفر از جامعه الزهرا(س) در این آزمون ثبت نام خواهند کرد که در ثبت نام قطعی این آمار تغییر می کند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: در گذشته طلاب خواهر در مقاطع متوسطه اول و دوم می توانستند به عنوان دبیر شرکت کنند اما با تلاش هایی که امسال انجام شد و ابلاغ وزیر آموزش و پرورش وقت را نیز به همراه داشت، در آموزگاری ابتدایی نیز پذیرش طلاب انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده تعداد زیادی از آموزگاران بازنشسته می شوند، افزود: طبق آمار 120 هزار نفر از کادر آموزش و پرورش در سال آینده بازنشسته می شوند که تعداد زیادی از آنها در آموزش ابتدایی بوده اند، بنابرین جذب از حوزه های علمیه خواهران در این مقطع موضوعیت داشت که این امر محقق شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بینام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    1 0
    شرایط استخدام
  • حبیب IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    علی برکت ا...
  • شایان IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 2
    یعنی کسانی که در حوزه علمیه درس میخوانند از لحاظ علمی توانایی تدریس دارند؟؟؟؟
  • فقیه IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    7 2
    به امید خدا آن شاءالله خیره و این موضوع به نظر من واجب کفای است و نیاز 100 در100 به این امر می باشد البته در موقعیت فعلی رسالت بسیار سخت وعطیمی است زیرا انسان سازیی کار انبیا است و تنها کسانی می توانند این رسالت را انجام دهند که پیرو حقیقی پیامبر (ص) باشند. با توجه به سابقه تحصیلی و توانایی بالای دانش آموختگان جامعه الزهرا (س) بالاترین رتبه علمی را نسبت به سایر دانشگاه ها داشته اند. کار خوب و مفیدی است. اجرتون با امام زمان عج
    • محمدمهدی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
      1 0
      تجربه ثابت کرده حوزه علمیه از لحاظ علمی و تدریس تسلط بهتری دارند
  • مختار IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    سهمیه‌ها
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    مبارک است انشاء الله.
  • طاهری AE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    به عنوان یک معلم حضور افراد دلسوز ومتعهد در اموزش وپرورش وتربیت دینی واخلاقی ومطابق با شرایط خاص زمان بسیار لازم است.
  • ناشناس IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    4 0
    دوستان محترم توجه داشته باشند که اولا:کلا همش هشت رشته رو طلاب می توانند شرکت کنند ثانیا :مدرک سطح۲حوزه علمیه برادران بعداز ۹سال دروس کتبی و سه دوره امتحان شفاهی بدست می آید. و مدرک سطح۲ حوزه برادران معادل لیسانس می باشد در حالیکه در دانشگاه بعداز ۴سال لیسانس ارائه می شود ثالثا:در آخرین اعتبار سنجی اعلام شده،دروسی که در شش سال اول حوزه خوانده می شود معادل دکتری ادبیات عرب می باشد.
  • م ز IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    1 0
    واقعن کار شایسته و مورد نیاز جامعه و مدارس امروز ماست حداقل در هر مدرسه باید یک نیروی طلبه باشد تا وضعیت آشفته مدارس بهبود پیدا کند رسالت مدارس متاسفانه به ترکستان میرود .....
  • راننده اسنپ IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    2 0
    به نظر من بسیار کار درستی است که از روحانیون در آموزش و پرورش استفاده بشه
  • DE ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 0
    نظام اموزشی
  • دبیراموزش وپرورش IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    1 1
    درسهای حوزه بسیار پرمحتوا و باکیفیت است چون در حوزه مباحثه هست همه سواد خیلی بالایی دارند انها در ارتباط با یک موضوع چندین کتاب میخوانند باید رشته های معارف به نیروهای حوزه داده شود.
  • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    2 0
    این بزرگوارانی که اشکال می گیرن به حضور طلاب در این آزمون و کلی رگ غیرتشون متورم شده مستحضر باشند مگر تعداد طلاب دانش آموخته ای که می توانند در این آزمون ثبت نام کنند چقدر هست طلاب معمولا بعد از 9 سال درس خوندن که غالب متونی رو که می خونن در دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می خونن نهایتا بهشون یک سطح 2 می دن که معادل کارشناسی هست. بعد چرا می ترسن مگر قرار هست سهمیه ای بدن قرار رقابت کنن اون بزرگواری که ادعا میکنه ما تخصص علوم اجتماعی داریم و تاریخ می خواهند در رقابت سالم در یک آزمون شرکت کنند اگر نتوانند با یک غیر متخصص در رشته تخصصی خودشون رقابت کنند و می بازن معلوم هست اصلا اون رشته رو نخوندن و صرفا با دادن پول در یک دانشگاه بی کیفیت مدرکش رو گرفتن
  • ف_م_ت IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 0
    برای شاغل شدن جوانان درکل هرسازمان ونهادی که بتواندگام بردارد خیلی خوب است،امابایدتوجه داشت که یک طرفه نباشد، ومهمتر ازهمه چیز،افراط و تفریط درهرچیزی به ضرر انسان وجامعه خواهدشد.جامعه ماالان ازهمه چیزرنج می برد،زیراسرمایه های مادی ومعنوی این مرز وبوم باناعدالتی توزیع شده ومی شودویکی درعرش است ویکی درفرش.این برای جامعه ماخیلی خطرناک است.درضمن متاسفانه انصاف وانسانیت ووجدان درهمه افرادبه نوعی تقلیل یافته ورابطه ورشوه یاترس ازدست دادن پست درهمه افرادرخنه کرده وبه این خاطرعدالت درست ومنطق درجامعه رخت بربسته.اماانسان نبایددربه کرسی نشاندن حق وحقیقت اغماض کندوبه بی خیالی بزندزیرااگه کشتی غرق شودهمه غرق خواهندشد.اگه جامعه بافسادپرشودهمه در آن صررخواهیم کرد،حال فسادازهرنوعش که باشد.
  • باران IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 0
    هر کی نمره بالاتری داشت باید قبول بشه
  • رحیم IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 0
    با سلام بر خود لازم دانستم توضیحی درباره حضور طلاب در آزمون استخدامی اعلام کنم. اولا: هم‌چنان که قبلا هم اعلام کرده بودیم، هیچ سهمیه اختصاصی برای طلاب نیست و این عزیزان هم مثل دانشجویان دیگر در آزمون ثبت نام و شرکت می‌کنند و هر کسی که بالاترین امتیاز را کسب کردقبول می شود که اگر با انصاف نگاه کنیم عین عدالت است. ثانیا: علاوه بر توضیحاتی که دوستان در بالا ارائه کردند در حوزه‌های علمیه در رشته‌های تاریخ، اجتماعی، کودک و نوجوان، ادبیات عرب و ... طلابی هستند که در سطح دکتری و ارشد تحصیل کرده‌اند و در این موارد متخصص محسوب می‌شوند. ثالثا: از چند سال قبل که آزمون برگزار می شود طلاب هم مثل دانشجویان در آزمون می‌توانستند شرکت کنند ولی امثال به دلیل تبلیغات به چشم امده است و متاسفانه برخی ندانسته موضع گرفته و مثل همیشه طلاب را متهم به سهمیه می کننند که دوباره تاکید می کنم که هیچ سهمیه‌ای برای طلاب نیست و شاید در برخی موارد طبق برخی گزارشات طلاب با توجه به این‌که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند به راحتی کنار گذاشته می‌شوند که جای تامل دارد. رابعا: برخی کامنت گذاشته بودند که طلبه ها چرا در رشته‌های دیگر می‌توانند شرکت کنند ولی ما نمی‌توانیم؟ اگر این تفکر درست باشد باید رشته‌های ادبیات عرب، معارف، فلسفه، مربی پرورشی و قرآن و دینی و .... فقط دست طلبه‌ها باشد که این اختصاصی به طلاب ندارد و دانشجویان هم می‌توانند در این رشته‌ها شرکت کنند و این عین عدالت است که هرکسی امتیازش بیشتر شد قبول می شود. التماس دعا
  • هادی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    1 0
    سلام-منابع آزمون از دروس حوزه برای طلاب مشخص شود
  • فاطمه شایسته IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    بسیار عالی ممنون
  • مائده IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    آیا مدرک سطح دو غیرحضوری جامعه الزهرا هم می تونه شرکت کنه در آزمون استخدامی مثل سایر طلاب!؟