جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گام دوم

حوزه/ کارگروه تحلیل و فرهنگ‌سازی پرسش مدیر حوزه های علمیه تحت عنوان "چیستی، نقش و وظیفه حوزه و روحانیت براساس الگوی اسلامی و ایرانی، پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب"، در حوزه علمیه کرمان تشکیل شد.

حجت الاسلام علیرضا انجم‌شعاع، دبیر شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، از تشکیل کارگاهی برای تبیین و فرهنگ سازی پرسش سال حوزه خبر داد و گفت: با توجه به دعوت مقام معظم رهبری مبنی بر تعمیق و مطالعه سند الگوی اسلامی ایرانی و بیانیه گام دوم انقلاب، امسال از سوی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه پرسشی تحت عنوان "چیستی، نقش و وظیفه حوزه و روحانیت براساس الگوی اسلامی و ایرانی، پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب" مطرح گردیده است.

 وی در ادامه گفت: در کنار این سؤال، پرسش دیگری نیز از سوی معاونت پژوهش حوزه های علمیه تحت عنوان "بایسته های تحول و پیشرفت علم و پژوهش حوزه های علمیه براساس تحقق سند الگوی اسلامی ایرانی، پیشرفت و بیاینه گام دوم چیست؟" مطرح شده است. لذا باید پاسخ در خور توجه و شایسته‌ای برای این دو سوال آماده کنیم.

 انجم‌شعاع خاطرنشان کرد: کارگروهی برای تحلیل و فرهنگ‌سازی این پرسش‌ها، در استان تشکیل شده تا بتواییم نتایج آن را که برگرفته از پاسخ‌های طلاب، فضلا و اساتید حوزوی در قالب نکته، ایده، مقالات کوتاه و ... است، به دبیرخانه پرسش سال حوزه ارسال نماییم.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان همچنین افزود: در راستای بسیج انگیزه ها و فرهنگ سازی، جوایزی برای بهترین پاسخ ها نیز در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha