سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عکس آرشیوی/ بوم گردی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، گفت: مراقب بوم گردی‌ها باشید تا مبادا برخی جاها لانه فساد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مدیرکل و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت فعالیت این بخش، گفت: موضوع گردشگری مسئله‌ای جهانی فراگیر بوده و مخصوص یک کشور نیست و در نتیجه بها دادن به گردشگری، منبع درآمد اقتصادی پایداری حاصل می‌شود.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی در مهرماه سال 91، اظهار کرد: رهبری در سفر به استان فرمودند کشاورزی، صنعت و گردشگری سه محور توسعه خراسان شمالی بوده و این ظرفیت را دارند که این استان را در ردیف 10 استان برتر کشور قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های استان استفاده کرده و به فعلیت رساند، گفت: اگر گردشگری به درستی در استان و کشور رونق یابد بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش شمار مراکز بوم گردی در استان، خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: مراقب بوم گردی‌ها باشید تا مبادا برخی جاها لانه فساد شود.

وی تصریح کرد: مواظبت کنید برخی به نام گردشگری و بوم گردی سوءاستفاده نکنند، زیرا شنیده می‌شود برخی قوانین را رعایت نکرده و به بهانه بوم گردی، فساد و گناه را ترویج می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه باید آثار به‌جامانده از گذشتگان را در حد خود پاس بدارید، گفت: در این راستا به عنوان نمونه شهر تاریخی بلقیس به‌اندازه تأکید رهبری پیشرفت نکرده است.

وی افزود: انتظار می‌رفت پس از تأکید ویژه رهبری، در این نقطه گردشگری اقدامات بیشتری در صورت می‌گرفت، زیرا این شهر تاریخی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری بوده و می‌تواند گردشگران بیشتری را جلب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امکانات بستر توسعه گردشگری است، اظهار کرد: اگر امکانات در مسیر باشد می‌توان از قبل گردشگری درآمد بیشتری داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری اجرایی شدن پیاده‌روی ویژه حرم مطهر رضوی تأکید کرد و گفت: باید جاده پیاده‌روی حرم رضوی طراحی و اجرایی شود تا زائران پیاده حرم مطهر رضوی با امنیت خاطر بیشتری به این سفر معنوی بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha