جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی، در دیدار جمعی از مسئولان کانون های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: قرن ها بانوان را از بسیاری از کارها ممنوع کرده بودند، اما امروز می بینیم زنان نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهراء (س) گفتند: در گذشته همه تلاش این بود زن را ناتوان و ضعیف جلوه دهند، اما اسلام تلاشش این بود زن را به عنوان الگو نشان دهد.

 این مرجع تقلید با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه پیشرفت و ارتقای جایگاه بانوان را فراهم کرد،‌افزودند:  به برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد و امروز شرایط برای پیشرفت بانوان در حوزه و دانشگاه فراهم است.

ایشان ابراز داشتند: قرن ها بانوان را از بسیاری از کارها ممنوع کرده بودند، اما امروز می بینیم زنان نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند.

معظم له با بیان این که درگذشته بین دو مذهب سنی و شیعه اختلافاتی بوده، ولی الان آن اختلافات رفع شده عنوان کردند: این اختلاف مربوط به دوران بنی امیه است و خیلی از مسائل راعلیه شیعه بافتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اگر زن دارای ایمان و عقیده درست باشد مسلما تأثیرگذار خواهد بود یادآورشدند: امروز میدان برای بانوان جهت ترقی باز است؛ بانوان باید بر مسائل مورد نیاز این حوزه تمرکز کرده و آثار خود را عرضه کنند،  همانگونه که برتری فقه اهل بیت(ع) در فقه مقارن تبیین شده است، باید در تفسیر، تاریخ و اخبار و روایات نیز همین کار انجام شود.

ایشان بیان داشتند: اما احادیث زیادی داریم و لازم است فقیهانی باشند تعارض این احادیث را ببینند و انتظار این است این کار از جانب بانوان فقیه رجالی نیز انجام شود و در همین رابطه آثاری از آنها نوشته شود و در دید همگان قرار گیرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha