جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گام دوم انقلاب

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: در حقیقت بیانیه گام دوم «هل من ناصر» ولی زمان در برپایی حق و عدل و مبارزه نهایی با طاغوت است.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: نهال نوپای انقلاب اسلامی بعد از گذراندن یک دوره 40 ساله پر فراز و نشیب، اکنون وارد دوره 40 ساله دوم خود شده و فصل دیگری از موجودیت خود را آغاز کرده است که در این زمینه مقام معظم رهبری حفظه الله ترسیم زیبایی از گذشته و آینده ی این حرکت موسوم به "بیانیه گام دوم " داشته اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد:  این بیانیه در بخش دوم ترسیم حرکت چهل سال دوم انقلاب و موتورهای محرک این حرکت عظیم است که دارای عناصر مهم و کلیدی است که تضمین کننده حرکت موفق گام دوم است که عبارتند از:

1)علم و پژوهش

2)معنویت و اخلاق

3)اقتصاد

4)عدالت و مبارزه با فساد

5)استقلال و آزادی

6)عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن

7)سبک زندگی

وی ادامه داد: در یک نگاه کلی می توان گفت این عناصر همان مواد حیات بخش به یک جامعه پویا و بوجود آورنده یک تمدن بسیار پیشرفته و عظیم است که می تواند مدینه فاضله بشری از جنبه مادی و معنوی باشد.

حجت الاسلام شریفی خواه اظهار کرد: از آنجا که انقلاب ما به بیان مقام معظم رهبری یک حرکت مستمر و پویا است و مراحل مختلفی را در حرکت خود دنبال می کند، گام دوم انقلاب ما از بهمن ماه 97 شروع شده و وارد مرحله دوم یعنی خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی شده است که خود مقدمه ای برای ظهور عدالت گستر الهی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: در حقیقت بیانیه گام دوم «هل من ناصر» ولی زمان ماست در برپایی حق و عدل و مبارزه نهایی با طاغوت. آنان که «یا لیتنی» گویان آرزوی بودن در کربلای 1400 سال پیش را دارند، باید بدانند که کربلایی بس مشکل تر روبروی آنان است که جنبه های مختلف و میدان های گوناگون آن از سوی امام جامعه به روی همگان گشوده شده و یاری می طلبد که اگر در این کربلا امام جامعه یاری شود و ندای او لبیک گفته شود و در غربت و تنهایی نماند قطعا به آخرین منزل بشریت یعنی تسلیم عالَم به صالحان خواهد پیوست.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: آنچه در این خصوص از سوی اندیشمندان و علاقه مندان ارائه شده خود حاکی از دغدغه مندی و اهتمام افراد انقلابی نسبت به این بیانیه است که جای تشکر دارد، امّا در این بین نقش حوزه های علمیه باید از دیگران برجسته تر و کلیدی تر باشد، چرا که زیر بنای این تمدن از حوزه ها برخاسته و مقام معظم رهبری خود یکی از تربیت یافتگان همین باغ پر ثمر هستند.

حجت الاسلام شریفی خواه عنوان کرد: یکی از اولین قدم هایی که در زمینه این سند پر محتوا باید برداشته شود؛ واکاوی تفکر و اندیشه ای است که پشتوانه این سند است، می باشد که قطعا از یک حکیم، فیلسوف، فقیه، سیاستمداری کیس و... صادر شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: تا هدف متفکر و خالق این سند و چشم انداز او فهم نشود به طور قطع نمی توان قدمی درخور آن برداشت، لذا اولین اقدامی که به نظر می رسد تعمق در مطالب این بیانیه و تفسیر آن برای مخاطبان ؛ بالخصوص جوانان از سوی اندیشمندان و شایستگان جامعه است.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای این منظور پیشنهادی که به نظر می آید آن است که بندهای این بیانیه مهم باید مورد مطالعه مباحثه وار قرار گیرد و موضوعات آن به صورت مساله محور استخراج و در اختیار گروه های متخصص برای تحقیق و توسعه قرار گیرد و نتایج تحقیقات جهت اجرا در اختیار گروه های مرتبط از جوانان و فرهیختگان، اساتید و نخبگان و ... قرار گیرد.

وی تصریح کرد: البته در این زمینه یعنی تجزیه و تحلیل این سند کارهایی از زمان صدور آن انجام شده که درخور تقدیر است اما باید نتایج آن به صورت ملموس در اختیار همگان برای اطلاع و عملیاتی شدن قرار گیرد که در این زمینه تبلیغ دستگاه های تبلیغاتی و مبلغین را نیز می طلبد تا کارهای موازی صورت نگیرد وکارهای نو از بیم موازی کاری زمین نماند.

حجت الاسلام شریفی خواه ادامه داد: در این زمینه به دو اثری که با آنها را مطالعه کرده ام، اشاره می کنم، باشد که مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد و راهگشای عزیزانی باشد که می خواهند این کار را ادامه دهند.

وی به این آثار اشاره کرد و گفت: بیانیه نامه: فرهنگ الفبایی بیانیه رهبر معظم انقلاب پیرامون گام دوم انقلاب اسلامی به کوشش جناب حجت الاسلام والمسلمین روح الله ولی ابرقویی

گام دوم انقلاب: موضوع بندی به همراه طرح مسأله و عناوین پژوهشی [بیانیه] گام دوم انقلاب اثری از دکتر علی اصغر حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان و معاونت فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: در پایان برای همه کسانی که در یاری امام جامعه در تحقق اهداف این بیانیه نورانی تلاش می کنند، آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و تمامی مسئولین فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان و پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و به افراد فرودست برچسب تندروی و افراط گرایی,پوپولیستی زده و بقول معروف اصولگرای اعتدالگرا یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در خارج خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.