پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نجمی پور - امام جمعه سرایان

حوزه/ امام جمعه سرایان گفت: آمریکا هدفش این است که ایران را مجدد پای میز مذاکره بنشاند و در دقیقه آخر زیر همه چیز بزند و ملت ایران را تحقیر کند.

حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به سخنان رهبری پیرامون مذاکره با آمریکا، گفت: آمریکا اهل تعامل و مذاکره نیست و به فرموده مقام معظم  رهبری هیچ‌کس نباید مسیر مذاکره را پیش ببرد، چراکه تجربه شکست برجام را که شکست و خسارت‌محض بود، دیدیم، لذا در این جهت رهبری موضع صریحی گرفتند که لازم است مجموعه دولت و سیاست خارجی از آن تمکین کنند.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم با همه کشورهای دنیا مذاکره کنیم، اما این‌جا بحث مذاکره با استکبار است و مذاکره با آن‌ها نیز معنا ندارد.

امام جمعه سرایان با اشاره به اینکه آمریکا امتحان خود را پس داده است، تصریح کرد: در بحث برجام آمریکا یک‌طرفه خارج شد و به تعهدات خود عمل نکرد. شاید قبلا بعضی می‌گفتند که مسیر مذاکرات را برویم، چراکه آن زمان بحث آب‌خوردن مردم را به مذاکره با آمریکا گره زده بودند؛ اگر در بحث برجام خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، رعایت می‌ شد، شاید بسیاری از اتفاقات نمی‌افتاد.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه آمریکا باید خواب تحقیر مردم ایران را به گور ببرد، تاکید کرد: آمریکا هدفش این است که ایران را مجدد پای میز مذاکره بنشاند و در دقیقه آخر زیر همه چیز بزند و ملت ایران را تحقیر کند.

 وی ادامه داد: ما به این دلیل مذاکره می‌کنیم که نتیجه آن برد-برد باشد، اما آمریکا می‌خواهد هر آنچه که می‌خواهد به آن عمل کنیم.

امام جمعه سرایان با بیان این‌که ما از موضع قدرت با آمریکا حرف می‌زنیم، عنوان کرد: ما پهپادشان را زدیم و نیروهایشان را تحقیر کردیم، بنابراین آن‌ها می‌خواهند با مذاکره مجدد ما را تحقیر کنند و به هیچ عنوان به صلاح کشور و ملت نیست که مجدد بحث مذاکره با آمریکا مطرح شود.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور  با اشاره به تاثیر تحریم ها در معیشت مردم تصریح کرد:امام حسین(ع) یا باید با یزد بیعت می‌کردند؛ یا مسیر شهادت را می‌رفتند. انتخاب مسیر امام حسین(ع) دقیقا مصداقش امروز است که اگر ایران اسلامی می‌خواهد کشور مستقلی باشد به هیچ عنوان نباید پای مذاکره با آمریکا بنشیند، چراکه آن‌ها اهل تعامل نیستند بلکه دنبال تقابل با ما هستند.

 وی ادامه داد: امروز ما اقتدار خود را مدیون شهدا هستیم و به هیچ عنوان حاضر نیستیم این اقتدار را از دست دهیم.

انتهای پیام/ ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    ترامپ آرزو داشت که قبل از پایان دورۀ ریاست جمهوریش دلار را به 50 هزار تومان برساند که با درایت رهبری قطعا به این آرزوی حقیرش نخواهد رسید، به شرطی که همه روی ولایت زوم باشید