جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شرکت طلاب در راهپیمایی اربعین

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده با اشاره به حضور طلاب حوزه علمیه خوی در پیاده‌روی اربعین گفت: با توجه به ضرورت حضور مبلغین و طلاب در این همایش عظیم، بر اساس تصمیم شورای آموزش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی، حدود ۲۰ نفر از طلابی که مسلط به زبان عربی هستند، بعنوان مبلغ این مدرسه در سطح شهر کربلای عراق مشغول به تبلیغ خواهند شد.

حجت الاسلام ناصر اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین از دیدگاه ائمه معصومین (ع) و علمای اسلام اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین یکی از اعمال دارای مطلوبیت دینی و شرعی است که از دیرباز در مکتب شیعه رسم بوده و در این مسیر توصیه‌ها و تاکیدات ائمه معصومین (ع)، علما و بزرگان به حدی بوده که در گذشته، شیعیان از کشورهای مختلف از جمله ایران هر سختی و مشقتی را در راه سفر عشق به جان خریده و گام در این مسیر می‌نهادند.

وی در ادامه از آمادگی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی برای تسهیل سفر طلاب به پیاده‌روی اربعین خبر داد و افزود: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی سعی کرده است از قافله عقب نماند و در سال‌های اخیر، شرایط و تسهیلاتی را فراهم آورده تا طلاب، فضلا و روحانیون شهرستان خوی با دغدغه کمتری در پیاده روی و اجتماع عظیم اربعین شرکت کنند.

حجت الاسلام اکبرزاده با اشاره به تعطیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی در ایام پیاده روی اربعین گفت: به دلیل اهمیت حضور طلاب در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، کلیه دروس مدرسه از تاریخ 98/۰7/17 الی 98/۰7/27 تعطیل می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد:  برای آسایش در اعزام طلاب و روحانیون شهرستان، امکانات لازم و اتوبوس‌هایی جهت حمل و نقل طلاب از خوی به مقصد مرزهای ایران همچون مهران در دستور کار قرار دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی در پایان بیان داشت: با عنایت به ضرورت حضور مبلغین و طلاب در این همایش عظیم، بر اساس تصمیم شورای آموزش مدرسه، حدود ۲۰ نفر از طلابی که مسلط به زبان عربی هستند، بعنوان مبلغ این مدرسه در سطح شهر کربلا مشغول به تبلیغ خواهند شد.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha