پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلاس درس

حوزه/ مرکز تربیت مبلغ معلم طلاب، 12مهرماه جاری را آخرین فرصت طلاب حوزه های علمیه جهت ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام کرد.

به  گزارش خبرگزاری حوزه،  مرکز تربیت مبلغ معلم در دو بخش خواهران و برادران و با همکاری مدیریت حوزه خواهران و جامعه الزهرا تاسیس شده است.

بر اساس این گزارش: با توجه  به 3 روز  باقی مانده جهت ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش،  طلاب خواهر و برادر حوزه‌های علمیه تا روز چهارشنبه 12/03/1398 فرصت دارند در این آزمون شرکت کنند.

 آزمون استخدامی آموزش و پرورش چند سال است که برگزار می‌شود و کسانی که علاقه‌مند به استخدام در این اداره باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

در آزمون‌های سال قبل طلاب خواهر و برادر فقط در 3 رشته می‌توانستند شرکت کنند ولی امثال با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مرکز تربیت مبلغ معلم طلاب حوزه‌های علمیه در 8 رشته علوم انسانی (دبیری عربی، مربی امور تربیتی، دبیری معارف اسلامی، آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ، دبیری فلسفه) می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و در صورت پذیرش در همان رشته‌ای که قبول شده‌اند به استخدام آموزش و پرورش درآمده و به تدریس مشغول می‌شوند.

مرکز تربیت مبلغ معلم به منظور موفقیت بیشتر طلاب حوزه‌های علمیه در آزمون استخدامی سال 1399-1398 دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی را طراحی کرده است که در دو مرحله ثبت‌نام صورت پذیرفت. در مرحله اول 15 هزار نفر و در مرحله دوم برای کسانی که از مرحله اول جا مانده بودند، 2 هزار و دویست نفر ثبت‌نام کردند که دوره برای آن ها در حال برگزاری است.

طلاب خواهر و برادری که در آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شوند، بعد از طی مراحل مصاحبه و قبولی در آن، به عنوان مهارت‌آموز دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و بعد از گذراندن یک سال آموزش‌های دوره معلمی و شرکت کردن در آزمون جامع، در صورت قبولی به ادارات آموزش و پرورش معرفی شده و مشغول تدریس می‌باشند.

حدود نیمی از ثبت نام کنندگان از بین طلاب خواهران و نیمی از بین طلاب برادران هستند.

 در این دوره برخی از دروس عمومی و نمونه سئوالات آزمون سال‌های قبل به صورت فشرده ارائه می‌شود که طلاب محترم با فضای سئوالات آزمون استخدامی آشنا شوند.

شرکت در دوره مجازی هیچ امتیازی برای طلاب محسوب نمی‌شود و طلاب هم مثل دانشجویان دیگر باید در آزمون استخدامی ثبت‌نام کنند و در آزمون شرکت کنند.

وی افزود: با آموزش طلاب از سوی این مرکز، پیش بینی این است که افزایش بهره وری نسبت به گذشته بسیار بهتر خواهد شد. امیدواریم این برنامه مؤثر واقع شود.

طلاب برادر علاقه مند جهت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 0253294075418  و خواهران با شماره 02532144345 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فانی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    شاهد غلط های مختلف تایپی و محتوایی هستیم. دوازده مهر روز جمعه هست.