سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اندونزی تا سه ماه سوم 2020، نقشه فین تک اسلامی ارائه می دهد

حوزه/ به گفته یک مقام اندونزیایی، فین تک اسلامی رشد سریعی در این کشور از خود نشان داده است و با ایجاد یک نقشه راه مناسب می تواند به شیوه ای خوب پیشروی داشته باشد.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از salaamgateway،  مدیر کمیته ملی امور مالی اسلامی در اداره توسعه اقتصاد اسلامی و صنعت حلال اندونزی اعلام کرد، این کشور تا سه ماهه سوم سال 2020، نقشه راه «فین تک اسلامی» در اندونزی را راه اندازی خواهد کرد.

افضل علی سار در این باره گفت: فین تک اسلامی تا اندازه ای سریع در اندونزی در حال رشد است که این نهاد ملی سعی دارد اطمینان حاصل کند که «به شیوه ای خوب» پیش روی داشته با شد.  

علی سار گفت: مقصود از شریعت اسلامی نباید تنها برای جلب مشتری بیشتر یا افزایش حجم معاملات در راستای تقویت اقتصاد باشد بلکه باید بر روی اهمیت ارزش های موجود در اقتصاد اسلامی نیز تمرکز داشته باشد.

افضل گفت: افدال گفت: [این] مکمل اما بسیار مهم است. به زودی از بسیاری سرمایه گذاران از جمله بانک اندونزی خواسته می شود تا نقشه راهی برای فین تک ارائه دهند.

گفتنی است این سازمان در فوریه 2018 اعلام کرده بود که برو روی نقشه مسیر فین تک کار می کند و از آن زمان تاکنون سری های مختلفی متمرکز بر سیستم پرداخت ارائه شده است.   این دروازه پرداخت ملی را به عنوان بخشی از مجموعه نقشه راه تجارت الکترونیکی در ماه دسامبر و نقشه راه ملی پرداخت در ماه مه سال جاری راه اندازی کرد.

فین تک چیست؟

فین‌تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است. فین‌تک  به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند. شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های مالی عموما استارت‌آپ‌هایی هستند که تلاش می‌کنند خودشان را در سیستم‌های مالی جا بیندازند و شرکت‌های سنتی را به چالش بکشند. مرکز ملی تحقیقات دیجیتال در دوبلین ایرلند فین‌تک را این‌گونه تعریف می‌کند: نوآوری در خدمات مالی؛ این عنوان برای نامیدن گستره وسیعی از اپلیکشن‌های فناورانه به کار می‌رود که در بخش زیادی از ابتدا تا انتهای زنجیره ارزش محصولات مصرفی کاربرد دارند؛ همین‌طور تازه‌واردانی که بازیگران فعلی را به رقابت فراخوانده‌اند و نیز برای نامیدن پارادایم‌های جدیدی مانند بیت‌کوین استفاده می‌شود. فین‌تک یکی از علاقه‌مندی‌های جدید سرمایه گذاران است و تبدیل به یکی از زمینه‌های مورد توجه کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کارهای خلاقانه شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha