پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قزوین

حوزه/ در گذشته علما و شخصیت های برجسته و ممتازی در حوزه علمیه شهر دارالمومنین قزوین رشد و نمو کرده اند، ولی در حال حاضر از آن پیشینه درخشان فاصله گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در نشست جمعی از اساتید مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه امام صادق(ع) برگزار شد، به سابقه درخشان حوزه قزوین اشاره کرد و گفت: در گذشته علما و شخصیت های برجسته و ممتازی در حوزه علمیه شهر دارالمومنین رشد و نمو کرده اند، ولی در حال حاضر از آن پیشینه درخشان فاصله گرفته است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تقدیر از تلاش های مدیران پیشین حوزه استان، تصریح کرد: آنچه در مدیریت جدید حوزه علمیه قزوین مدنظر است افزایش کمی در کنار کیفیت است که این مسئله با همکاری، همدلی و همراهی دلسوزانه همه شما اساتید امکان پذیر خواهد بود.

نیازمند کار جدی در عرصه پژوهش هستیم

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا توجه اساتید به امر پژوهش را مهم دانست و بیان کرد: در حوزه های علمیه به امر پژوهش نگاه جدی نشده و اساتید و طلاب باید بیش از پیش به پژوهش نگاه جدی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اساتید حوزه علمیه  ارتباط خود را با مراکز پژوهشی قم برقرار نمایند. مدیریت حوزه قزوین نیز در جهت ارتقاء مهارت های پژوهشی اساتید، برنامه های جدی در این زمینه طراحی کرده است.

وی اظهار کرد: اساتید مدارس پیشنهادات خود در رابطه با پیشرفت و ارتقای طلاب در عرصه های پژوهشی، تهذیبی و آموزشی را به حوزه استان ارائه دهند.

 در این نشست صمیمی همچنین اساتید، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

توجه به معیشت اساتید، ارتباط حوزه علمیه با مراکز دانشگاهی و دبیرستان ها، تشویق و ترغیب طلاب به پژوهش و مباحثه، برگزاری مستمر جلسه با اساتید و طلاب و تکریم اساتید از مطالب مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha