چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام خاموشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاموشی گفت: حلقه ها و تشکل های قرآنی مردمی، مهمترین بخش برای نهادینه شدن فرهنگ حفظ سی جزء قرآن در جامعه است که طبق برنامه ریزی گروه هایی به طور خاص برای این مهم در حال تلاش هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در حاشیه مراسم چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نقشه راه سازمان اوقاف برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن چیست، اظهارکرد: در حال تشریک مساعی  با نهادهای مرتبط هستیم.

وی مهمترین نهادها را وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: سال گذشته دو میلیون شرکت کننده در مسابقات حفظ جزء سی ام از این نهاد شرکت داشتند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با ابزار امیدواری ادامه همین مسیر در وزارت آموزش و پرورش و ارتقای مسابقات به چند جزء و نهایتا سی جزء گفت: حلقه ها و تشکل های قرآنی مردمی، مهمترین بخش برای دست یابی به حفظ سی جزء قرآن است که طبق برنامه ریزی  گروه هایی به طور خاص برای این مهم در حال تلاش هستند.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با تاکید بر اینکه بهانه مهم برای دست یابی به این امر برگزاری مسابقات بین المللی و سراسری قرآن است، گفت: این امر می تواند بر ترویج و تشویق بیشتر حفظ قرآن در ایران کمک کند.

وی در مورد شفافیت درآمدهای اوقاف اضافه کرد: مفاصا حساب بر اساس خرج کردهای متولیان و امین ها و موقوفات مستقیم و غیرمستقیم امور خیریه و موقوفاتی که تولیت خاص دارد، در نظر گرفته می شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تقویت حسابرسی در اداره تحقیق سازمان از یک طرف و حفظ اوقاف و موقوفات از طرف دیگر، یادآور شد: سعی در تملیک اعیانی و اعطای سرقفلی کمتر یا عدم تملیک موقوفات داریم.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی در پاسخ به سوال خبرنگار «حوزه»  مبنی بر تاثیر برگزاری مسابقات قرآنی در تشویق جوانان به سمت قرآن و مفاهیم قرآنی بیان کرد: اصولا تشویق جوانان در مسابقات و چهره شدنشان تاثیر بسزایی در رشد و پویایی آن ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از جوانان در مسابقات کشوری و بین المللی فرهنگی، ورزشی، علمی و قرآنی باعث تغییر مسیر آنها به سمت استادشدن می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha