پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان با دروغ ها و فرضیه هایی که می سازند و صحنه های فتنه و لغزش هایی که ایجاد می کنند، باید بدانند که اصل اسلام و انقلاب دچار خدشه نمی شود زیرا این انقلاب کهنه شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در دیدار با مربیان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی بیرجند اظهار کرد: سال تحصیلی برای نوجوانان و جوانان کشور یک میدان کار و تلاش برای بروز استعدادها است.

وی با اشاره به اینکه در مراحل سیر و سلوک اولین قدم را یقظه و بیداری می نامند، افزود: یک انسان ممکن است همه چیز داشته باشد اما نداند که از چه نعمت هایی برخوردار است و این یعنی غفلت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیداری باعث می گردد تا استعدادها ارزان از دست داده نشود، گفت: انسان یک موجود نامتناهی و با استعداد است، ابوعلی سیناها با همه شهرتشان تنها 2 درصد استعدادهایشان شکوفا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن اشاره به سوابق دکتر شجاعی فرد خاطر نشان کرد: بیوگرافی دکتر شجاعی فرد هم برای حوزه و هم دانشگاه، حجت است، لذا توصیه کرده ام که در ابتدای سال تحصیلی در حوزه و دانشگاه بیوگرافی ایشان را برای طلاب و دانشجوها مدنظر قرار دهند به جهت آنکه دکتر شجاعی فرد یک انسان زحمت کش و موفقی است که از وقتش به درستی استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه کمیت عمر شهید آیت الله مطهری از دیگران بیشتر نبوده اما آثار ایشان را امروز مشاهده می کنید، گفت: از دست دادن عمر بسیار وحشتزاست لذا امروز سرمایه عمر برای شما بسیار حائز اهمیت زیرا  در چهار راه زندگی قرار دارید و کاملا می توانید از آن بهره ببرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر به دو مطلب انسانی و اسلامی توجه شود، مشکلات حل می گردد، اضافه کرد: باید استعدادهای انسانی و ظرفیت های اسلامی را مدنظر قرار دهیم و برای حل هر مسئله ای به سراغ آن ها رفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: متأسفانه از استعدادهای انسانی و راهکارهایی که در اسلام سفارش شده است غفلت می کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری چندی پیش در خصوص انقلاب اسلامی یک جمله کارشناسانه ای فرمودند و آن اینکه " این انقلاب پیر نمی شود" زیرا ریشه این انقلاب در استعدادهای انسانی و فطرت ما وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: استعدادهای انسانی را نمی شود از بین برد و یکی از اهداف دین خدا پرورش همین استعدادهاست، پرورش حس کنجکاوی که علم است، پرورش حس پرستش که دین است، پرورش حس احسان که اخلاق است و پرورش حس زیبایی ها که عرفان الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در طول تاریخ افراد زیادی به دنبال آن بوده اند که ریشه انقلاب را قطع کنند اما نتوانسته اند، گفت: گناه مستکبران آنقدر زیاد شده که  برایشان ظلم و عدل، خوب و بد و ارزش و ضد ارزش فرقی نمی کند لذا برای حقانیت یک باطل، ده ها دلیل به خورد مردم می دهند.

وی اضافه کرد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران چیزی نیست که وابسته به چند نفر انسان باشد و با قتل آن ها از بین برود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، مطرح کرد: مواضع انقلاب ما ریشه در فطرت و بنای آن در عقل، عدالت، عرفان، عبادت، ایثار و از خودگذشتی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگرچه جبهه های سیاسی، روزنامه ها و نفوذها می آیند و عده ای را گمراه می کنند و انواع ظلم، بی عدالتی، دروغ و وعده‌های کاذب نیز تحمیل می کنند و به ظاهر فکر می کنند که انقلاب از بین رفته است اما این انقلاب نابود شدنی نیست زیرا آنچه را که آن ها به انحراف کشاندند اسلام و انقلاب نیست بلکه آنها افرادی هستند که از انقلاب ریزش پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب ریشه های قوی دارد، گفت: دشمنان با دروغ ها و فرضیه هایی که می سازند، مکرها و حیله هایی که می کنند، صحنه های فتنه و لغزش هایی که ایجاد می کنند، شعارهای ضد ارزشی که سر می دهند و با مواد مخدر و مواد مسکر و فحشا به دنبال فاسد کرن نسل ها هستند، باید بدانند که اصل اسلام و انقلاب دچار خدشه نمی شود زیرا این انقلاب کهنه شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: وقتی رسانه ها، رسانه ملی، روزنامه ها، احزاب و مسئولان دم از بی تفاوتی می زنند، مسلما این به مانند زهر بر روی جوان و نوجوانان تأثیر سوء دارد اما این به معنی اینکه جوانانمان از دست خواهد رفت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: در دو سال گذشته بارها دشمنان آیه یأس خوانده اند و سال گذشته نیز به صراحت گفتند که بعد از 13 آبان، 9 دی و 22 بهمنی نخواهد بود اما امروز مشاهده می کنید که در سطح بین الملل، منطقه و داخل کشور و همچنین در جریانات لبنان، سوریه، عراق و یمن شکست خورده اند.

وی با اشاره به اینکه وجود یک انسان معجزه است و نباید استعدادهای انسانی را کم بشمریم، گفت: باید به اسلام که معجزه تشریع و به انسان که معجزه خلقت است برگردیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اسلام تنها نماز و روزه نیست، ادامه داد: انسان فقط برای عبادت آفریده شده است یعنی یک لحظه را نمی تواند خارج از عبادت سپری کند زیرا فلسفه خلقتش این است لذا هرچه از نظر کارشناسی وظیفه شناخته شد و آن وظیفه همراه با قصد قربت انجام شود عبادت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: طبق بیان فقها، موضوعی وجود ندارد که اسلام بر روی آن حکم نداشته باشد، لذا باید اسلام را اینگونه بشناسیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه اسلام پاسخگوی هر مسئله ای است، گفت: اگرچه برخی افراد تحت شرایط قرار می گیرند و تغییر می کنند  اما شما نباید ناامید باشید زیرا ما دوران هایی را به یاد داریم که فرزندان ما را طاغوتیان در شرایط زشتی پرورش می دادند اما انقلاب توسط آن ها به نتیجه رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: از سال گذشته تاکنون اوضاع منطقه و کشور تغییر پیدا کرده و این ها مایه امید است، لذا باید از این فضا به خوبی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه کارهای  انقلابی، ارزشی و فرهنگی باید جهادی انجام شود گفت: وقتی می بینیم که دشمن همه گزینه ها را بر روی میز قرار داده است، جامعه ما نیز در مقابل دشمن باید از همه گزینه استفاده کند که خود نوعی جهاد است، اما اگر دشمن کار کند و ما فراموش کنیم و دچار غفلت شویم قطعا شبیخون خواهند زد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha