جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس اخلاق در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کیش استان هرمزگان

حوزه/حجت الاسلام سیدین گفت: دفاع مقدس جدا از ظاهر آن یعنی سنگرها، لباسها و سلاح ها دربردارنده حقیقتی والا و سرشار از نکات آموزنده عالی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام سیدین، پیش از ظهر امروز در درس اخلاق که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کیش استان هرمزگان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و تبریک هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید به اهمیت و جایگاه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: گاهی تکرار و رواج الفاظ ما را از معنای واقعی و حقیقت آن ها غافل می کند این امر نسبت به استفاده از آیات الله و سخنان بزرگان نیز دیده می شود.

وی افزود: نوع عمل و منش و تفکر رزمندگان در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، موجب مقدس شدن دفاع شده است.

استاد حوزه علمیه هرمزگان تاکید کرد: منیت ها و خودپرستی های انسان ها مانع از دریافت حقیقت امور و درک صحیح نکات پیرامون آن ها می شود در حالی که دوری از منیت ها و خودپرستی ها در دفاع مقدس جلوه ای ویژه دارد و این اصل از اصول مهم در دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام سیدین خاطر نشان شد: در دفاع مقدس چیزی جز رضایت خدا دیده نمی شود، که این حقیقت یکی از حقایق مهم در دفاع مقدس به شمار می رود.

این استاد حوزه توجه به حقیقت مبارزه با نفس نه شکل ظاهری آن را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت:  انسان باید سکوتش، تکلمش به طور کل همه چیزش برای رضایت خدا و در او خلاصه شود و برای رسیدن به این مقام باید تمرین و تلاش کرد در غیر این صورت شیطان با استفاده از این غفلت و خلاء، موجب گمراهی انسان می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha