جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: دوستی و سرسازش با دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) و کافر حربی با فرهنگ عاشورایی منافات دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام علی غفاری، پیش از ظهر امروز، در نشستی با کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران بیان کرد: باید ارتباطمان را با خدا و اهل بیت(علیهم السلام) تعریف کنیم چرا که تا زمانی که این ارتباط به درستی تبیین نشود؛ توقعی ایجاد می شود که اگر به آنها پاسخ داده نشود باعث بریده شدن و دوری از مسیر اهل بیت(علیهم السلام) می گردد.

وی رابطه مردم با رهبری را به رابطه پزشک با بیمار تشبیه  و اعلام کرد: یک طبیب وظیفه اش این است که وقتی بیماری به او مراجعه کرد، طبق تشخیص خود نسخه بنویسد و مریض نیز باید به این نسخه به درستی عمل کند.

وی افزود: حال اگر بیمار به درستی به نسخه عمل نکند، آیا باید دکتر از وظیفه طبابت دست کشیده و مواخذه شود و آیا جامعه از داشتن پزشک بی نیاز می شود؟!

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: رهبری انقلاب نیز مردم را هدایت و راهنمایی می کند، حال اگر مردم عمل نکردند، انصاف و عقل، حکم مواخذه رهبری  و بی نیازی جامعه از آن را نمی دهد.

وی اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبران می فرماید که وظیفه شما هدایت مردم است، کارتان را انجام داده و از نافرمانی مردم ناراحت نشوید چرا که ممکن است حتی زن و فرزند شما حرفتان را گوش نکنند.

حجت الاسلام غفاری تاکید کرد: با توجه به این که دولت و نمایندگان را مردم انتخاب می کنند، به همین خاطر باید پاسخ گو باشند؛ نباید در برابر اشتباه و کم کاری برخی مسئولین، رهبری را مقصر بدانیم چرا که او همانند طبیب کارش را درست انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به فرازهائی از زیارت عاشورا گفت: زیارت عاشورا دعای ماثوره است که از اهل بیت(علیهم السلام) نقل شده و سراسر معرفت است که درسهای زیادی از آن می توان گرفت و نباید تنها به خواندن آن اکتفا کرد.

وی اضافه کرد: قرآن کریم تقدم و تاخر و تمام آیاتش حساب شده بوده و هدفی را دنبال می کند؛ اهل بیت(علیهم السلام) نیز تالی تلو پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) بوده و جزء، وحی نمی گویند؛ لذا هرچه این ها می گویند تالی تلو قرآن بوده و می توان در تفسیر از آن استفاده کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران اعلام کرد: زیارت عاشورا با سلام شروع می شود که ادب آغاز کلام را به ما می آموزد، بعد از سلام ها تبری جستن از دشمنان آمده که بیانگر این مطلب است که دوستی و سرسازش با دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) و کافر حربی با فرهنگ عاشورایی منافات دارد.

وی بیان کرد: در روز عاشورا تمام اسلام و آموزه های دینی در برابر تمام کفر قرار گرفت و این واقعه دارای ابعاد بسیار گسترده ای است که هنوز هم درباره آن عرفا، بزرگان دین و حتی بیگانگان مطلب می نویسند.

حجت الاسلام غفاری ابراز کرد: در این دعای ماثوره، اول لعن بر بنیان گذاران ظلم بر ائمه اطهار(علیهم السلام) شده است، کسانی که  امامان ما را از مقاماتی که خدا برای انها در نظر گرفته بود(امامت، خلافت و...) کنار گذاشته، با شبهات اعتقادی آنها را برکنار کرده، دست به شمشیر برده و زمینه قتل اهل بیت(علیهم السلام) را فراهم کردند، که با این کار،  تمام رفتار های سیاسی و فرهنگی دنیای اسلام را تا به امروز تحت شعاع خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: امروز با وجود این که جهان اسلام در گلوگاه و بر سر منابع انرژی دنیا یعنی نفت، گاز و دسترسی به آب راههای بزرگ قرار گرفته است و با این همه قدرت مالی، یک عده مستکبر از آن طرف دنیا آمده و بر  برخی کشورهای اسلامی مسلط شده اند که این ها نتیجه اقدام بنیان گذاران ظلم است.

وی گفت: گاهی یک رفتار و تصمیم بی جا و جاه طلبی انسان در طول تاریخ اثرات مخرب و اختلافات زیادی را به همراه دارد که تا روز قیامت این آتش اختلاف همچنان فروزان است..

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: بنیان گذاران، زمینه سازان جنگ، قاتلین اهل بیت(علیهم السلام) و کسانی که در برابر این جنایات سکوت کرده و یا تائید کردند تا روز قیامت، همه این افراد حلقه های یک زنجیر هستند که ممکن است هر یک از این افراد و عوامل، زمینه ساز حلقه و فتنه جدید شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رفتار و فعالیت ما به عنوان خدمت گذاران حوزه های علمیه خواهران و طلاب، تاثیر بسزائی در جامعه دارد و به اندازه شعاع نفوذ ما در جامعه موثر است؛ بنابراین باید مراقب عملکرد و رفتار خود باشیم.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha