پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصطفی اسفندیاری

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید بنا داریم که نگاهمان را به مسئله پژوهش تخصصی تر کنیم، گفت: یکی از برنامه های معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه تلاش برای نهادینه سازی مسئله تحقیق و پژوهش و ایجاد انگیزه در بین طلاب برای این امر مهم می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری، پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از مسئولان حجرات مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اظهار داشت: معنای کلمه طلبه یعنی اینکه کسی به دنبال طلب علم و دانش باشد، لذا شما در بدو ورود به حوزه علمیه باید به دنبال تحصیل، پژوهش و تهذیب باشید.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با اشاره به اینکه طلاب باید از لحظه لحظه حضور خود در حوزه های علمیه استفاده بهینه ببرند، گفت: خوشبختانه تمام امکانات تحصیلی برای طلاب در سطح مدارس علمیه کردستان مهیاست، لذا طلاب قدر این فرصت را برای یادگیری اصول و مبانی دینی بدانند و اوقات خود را به صورت دقیق برنامه ریزی کنند.

این استاد حوزه کردستان  با تاکید بر اینکه مدرسه علمیه قروه در بحث سخت افزاری و نرم افزاری هیچ مشکلی ندارد، بیان داشت: خوشبختانه با حمایت های مثبت حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان کردستان و دیگر معاونین حوزوی امروز مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه در بهترین شرایط برای طلاب قرار دارد و در سالهای اخیر طلاب بسیاری از این مدرسه با نمرات عالی فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام اسفندیاری با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید بنا داریم که نگاهمان را به مسئله پژوهش تخصصی تر کنیم، بیان کرد: یکی از برنامه های معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه تلاش برای نهادینه سازی مسئله تحقیق و پژوهش و ایجاد انگیزه در بین طلاب برای این امر مهم می باشد.

وی تصریح کرد: زمانی یک طلبه می تواند خود را از نظر علمی پربار ببیند که در دو مقوله پژوهش و تهذیب کامل و مجرب باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از شما مسئولان حجرات درخواست می کنیم که برنامه ها و خط مشی مدرسه را به دقت مدنظر داشته باشند و موارد ضروری را با طلاب در میان بگذارند تا در دوران تحصیل روند استاندارد آموزشی رعایت شود.

وی  اظهار داشت: یکی از مسایلی که در سالهای گذشته با آن روبرو بودیم، موضوع احداث کتابخانه، حسینیه و... در این مدرسه بود که خوشبختانه با حمایت های خود مدیریت حوزه علمیه استان کردستان این مسایل کاملا حل گردید.

حجت الاسلام اسفندیاری در پایان سخنان خود گفت: مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه به صورت هفتگی اقدام به برگزاری برنامه های مذهبی همانند محفل انس با قرآن، برپایی کلاس های درس اخلاق و... می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha