پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هادی محمودنژاد در نشست تشریح برنامه‌های موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)

حوزه/ معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به فعالیت موکب این آستان مقدس در 13 عرصه مختلف عنوان کرد: در 9 هزار متر مربع عرصه‌ای که در موکب وجود دارد چهار هزار متر فضای مسقف داریم که در این فضا اسکان، ایستگاه‌های صلواتی و زیرساخت‌های مورد نیاز دیده شده است و همانند سال گذشته کمبود خاصی نداریم.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، هادی محمودنژاد در نشست تشریح برنامه‌های موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام دست‌اندرکاران مختلف در راستای خلق حماسه اربعین حسینی اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها اشاره داشتند به برکت اربعین نژادها و گروه‌های مختلف زیر پرچم امام حسین علیه‌السلام جمع می‌شوند و شعار الحسین یجمعنا در اربعین به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت اضافه کرد: امسال موکب حرم مطهر همانند سال‌های گذشته ساماندهی فعالیت خود را در عمود ۱۰۸۰ با ۱۳ عرصه جهت ارائه خدمات در ۶ حوزه کاری دنبال می‌کند.

وی از اعزام بیش از ۲۰۰ نفر از خادمان حرم مطهر بانوی کرامت به موکب آستان مقدس یاد کرد و افزود: فرهنگی، فنی و مهندسی، منابع انسانی، امنیت و حراست، مهمانسرا، خدمات رفاهی و اسکان، ارتباطات و تشریفات، فناوری اطلاعات، تبلیغات و رسانه، فضاسازی و بخش ویژه خواهران فعالیت‌های مختلف موکب را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از ارائه خدمات مختلف در حوزه‌های فرهنگی امنیتی، انتظامی، درمانی، رفاهی و اسکان و فنی و مهندسی یاد کرد و گفت: در ۹ هزار متر مربع عرصه‌ای که در موکب وجود دارد نزدیک به چهار هزار متر فضای مسقف داریم که در این فضا اسکان، ایستگاه‌های صلواتی و زیرساخت‌های مورد نیاز دیده شده است و همانند سال گذشته کمبود خاصی نخواهیم داشت.

وی از رفع کمبودهای زیرساختی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: دو تیم یازده نفره و هفت نفره اعزام شدند تا بسترهای مورد نیاز را آماده‌سازی کنند و تیم سوم نیز ۹ مهرماه اعزام می‌شوند.

محمودنژاد با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر ظرفیت اسکان در موکب آستان مقدس پیش‌بینی شده است، مطرح کرد: در حوزه خدمات رفاهی ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذای تبرکی و خدمات مورد نیاز زائران از جمله خدمات تعمیر ویلچر و ۲۴ دستگاه ماشین لباسشویی درنظر گرفته شده است.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه تدابیر امنیتی برای حفظ امنیت زائران در موکب آستان مقدس مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: امسال دوربین‌های مورد نیاز نصب و ترددها کنترل می‌شود تا شاهد مشکل خاصی برای زائران نباشیم.

وی از فعالیت نیروهای هلال احمر در دو بخش خواهران و برادران یاد کرد و ادامه داد: نزدیک به ۵۰ نیروی هلال احمر با تیم پزشکی متخصص و عمومی، امدادگر و تکنسین‌های دارویی در موکب مستقر می‌شوند و ارائه خدمات درمانی به زائران و خدمات دارویی به موکب‌های مجاور را دنبال می‌کنند.

 حجت الاسلام بهشتی پور نیز در این نشست گفت: مهمترین برنامه این آستان  برگزاری مراسم اربعین، دعا، ادعیه، سخنرانی و مرثیه سرایی در موکب های این آستان، برگزاری یادواره شهدای مقاومت، محفل انس با قرآن، برگزاری مراسم ویژه بانوان، اعزام سفیران هدایت در خیمه زائرین و موکب های عراقی، برپایی یادمان شهداء مقاومت با اهداء قرائت قرآن، پرده خوانی و ...، برگزاری زیارت مجازی حضرت امام حسین(ع)، برگزاری نمایش و سرود خیابانی، اجرای طرح گمشدگان و ایستگاه زائرین، تکریم و استقبال از زائرین با تشریفات خاص، ارتباط زنده ای رسانه با حضور 120 پایگاه خبری، استقرار تیم شبکه های برون مرزی به مدت 11 روز خواهد بود.

مدیر اجرایی آستان مقدس حرم مطهر فاطمه معصومه(س) افزود: ارائه خدمت ویژه به نانوان، راه اندازی اتاق کودک، راه اندازی پارکنیگ کلاسکه، توزیع 70 هزار اقلام فرهنگی برای کودکان،  برگزار حلقه های معرفت از جمله این موارد است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha