جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محسن طاهری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: وجود میلیون ها شیعه معتقد به امام غایب مرهون مجاهدت و تلاش عالمان دینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۹ –۹۸ با حضور حجت الاسلام سید محسن طاهری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان، در جمع طلاب و کادر و اساتید مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (س)  این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان این که حوزه علمیه، جایگاه تربیت وارثان انبیاء الهی است، به جایگاه ویژه عالمان دینی در آیات و روایات اشاره کرد و گفت: در بعضی روایات آمده است که فرشتگان الهی بال های خود را برای طالبان علم، فرش قرار می دهند که حاکی از اهمیت و جایگاه فراگیری علم است.

استاد حوزه علمیه گلستان، فلسفه اصلی رسالت انبیاء را هدایت بشر معرفی کرد و افزود: هر چند در ظاهر، مسأله رسالت و نبوت خاتمه پیدا کرده است اما فلسفه نبوت و رسالت تمام شدنی نیست بلکه بعد از رسالت، امامت بالاترین جایگاه هدایت بشر را دارد اما در سطوح پایین تر یقیینا نیازمند افرادی هستیم که مردم را در مسیری که انبیاء و ائمه (ع)  هدایت می کردند، راهنمایی کنند.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: در زمان حضور پیامبران و ائمه (ع)  همه مردم به پیامبران و امامان دسترسی نداشتند؛ بنابراین شاگردان معصومین در سراسر جهان پراکنده بوده و معارف دین را به مردم منتقل می کردند.

وی به اهمیت حضور علماء در میان مردم اشاره کرد و خاطرنشان نمود: در روایتی از امام زین العابدین (ع)  آمده است که اگر در زمان غیبت معصوم، حضور عالمان مرزبان و نگهبان عقاید شیعه نباشد، شیطان و اعوانش مؤمنین را به شک و تردید می اندازند و چه بسا از مسیر حق به مسیر باطل منحرف خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان به اعزام مبلغین از سوی پیامبر و ائمه (ع)  به نقاط مختلف در تاریخ اسلام و تشیّع اشاره کرد و تصریح نمود: در سیره امام صادق (ع)  آمده است که به بعضی از شاگردان خود امر می کرد ند تا در مدینه به تبیین معارف اسلامی بپردازند که این امر مؤید نیاز به حضور عالمان دینی در جامعه در زمان معصوم و به طریق اولی در زمان غیبت است.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که دشمن در جهت تخریب عقاید و معارف حقه بسیار تلاش می کند، ادامه داد: اگر تلاش و حضور علماء در طول تاریخ نبود، تخریب عقاید آسان تر انجام می شد، این که امروز صدها میلیون شیعه به وجود امام غایب معتقد هستند مرهون مجاهدت های مخلصانه عالمان دینی در جهت حفظ و دفاع معارف و عقاید حقه اسلام از خرافات و انحرافات دینی است.

وی به اهمیت دو مولفه فراگرفتن گسترده معارف دینی و تهذیب نفس اشاره کرد و توضیح داد: دشمن به اشکال مختلف کار می کند ولی عمدتا مردم پای کار دین هستند و ما باید از این زمینه خوب استفاده کنیم که توجه به مقوله معنویت و اخلاق و جدیت در تحصیل علم بسیار راهگشا است.

استاد حوزه علمیه گلستان با بیان این که القاء یأس و ناامیدی از کارهای شیطان و دشمن است، ادامه داد: باید در مسیر مبارزه با باطل ثابت قدم حرکت کرد و هرگز مأیوس نشد وگرنه اگر من و شما این فضا را خالی کنیم افراد دیگر این فضا را پر می کنند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha