جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ترامپ

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: سخنرانی ترامپ؛ رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل، جهان و جایگاه کشورهای مستقل علنا به سخره گرفته شد و سیاست و چهره واقعی آمریکا برای همه دنیا هویدا گشت.

ماموستا محمدامین راستی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: در نشست اخیر روسای جمهور کشورهای دنیا در مجمع عمومی سازمان ملل اتفاقات و رویدادهای خاصی به وقوع پیوست که برای همه جهانیان قابل تامل بود.

امام جمعه موقت سنندج گفت: در این نشست که به صورت سالیانه برگزار می شود، حرفی از مشکلات کنونی جامعه بشری از سوی روسای جمهور به میان نیامد و بیشتر این سخنرانی ها خط و نشان کشیدن کشورهای ابرقدرت برای همدیگر بود.

این عالم اهل سنت ادامه داد: در سخنان ترامپ؛ رییس جمهور آمریکا نفرت و عداوت علیه کشورهایی همانند ایران موج می زد.

وی تصریح کرد: در کلام ترامپ، جهان و جایگاه کشورهای مستقل علنا به سخره گرفته شد و چهره واقعی آمریکا در این سخنرانی برای همه دنیا هویدا گشت.

ماموستا راستی ادامه داد: سخنان ترامپ که بیشتر به پرخاش می ماند تا سخن عادی، به خوبی درماندگی وی و آمریکا پیدا بود تا جایی که در برخی از تکیه کلام های وی معلوم بود که وضعیت داخلی آمریکا بر وفق مراد شخص وی و جمهوریخواهان نیست.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه سخنان خود به سخنرانی رییس جمهور ایران اشاره کرد و گفت: علیرغم فشارهایی که از سوی دولت آمریکا علیه هیات اعزامی ایران به نیویورک صورت گرفت، بازهم هیات ایرانی به مانند ادوار گذشته در صحن سازمان ملل حضور پیدا کردند و خواسته های ایران در سطح بین المللی به ویژه در مورد برجام را مطرح کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت های اروپایی به تاسی از آمریکا در حال تخریب جایگاه حقوقی برجام هستند، اظهار داشت: تمام نهادهای حقوقی سازمان ملل از پایبندی ایران در بحث برجام خبر می دهند، ولی کشورهای اروپایی که سابقه دیرینه ای به مانند آمریکا در عهدشکنی دارند این بار هم به وعده های خود عمل نکردند و همان مسیری را پیمودند که ترامپ می خواست.

ماموستا راستی ادامه داد: مسئولان نظام به ویژه هیات اعزامی به سازمان ملل که کلام رهبری درباره بدعهدی های غربی را شنیده بودند در روزهایی که در نیویورک بودند به کلام امام خامنه ای درباره بدعهدی و دروغگویی غربی به خوبی رسیدند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: در طول سالهای اخیر همیشه کلام و سخنان رهبری به خوبی تعبیر شده است، بارها ایشان از بدعهدی و پیمان شکنی آمریکا در مسئله برجام به مسئولان هشدار می دادند که همگان دیدیم که چنین شد و آمریکا با زیرپا گذاشتن قوانین و منشور بین المللی به صورت یک طرفه از برجام خارج شد و امروز هم کشورهای اروپایی را تشویق به خروج از این معاهده می کند.

ماموستا راستی در پایان سخنان خود گفت: لذا شایسته است که همه ما و به ویژه مسئولان ارشد دولت در برنامه های ملی و حتی بین المللی خود همواره کلام و نصایح رهبری را نصب العین خود قرار دهند تا در هیچ مذاکره و یا نشستی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha