جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پنجمین مجمع بین المللی «خبرنگاران و وبلاگ نویسان مسلمان» در روسیه برگزار شد

حوزه/ در پنجمین مجمع بین المللی «خبرنگاران و وبلاگ نویسان مسلمان» که دو روز در سن پترزبورگ برگزار گردید، شرکت کنندگان خواستار تعامل برای مبارزه با خبرها و گزارش های جعلی شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nation، در پنجمین مجمع بین المللی خبرنگاران و وبلاگ نویسان مسلمان که روزهای 26-27 سپتامبر در سن پترزبورگ در روسیه، شرکت کنندگان به تقویت روابط به هدف مقابله با اخبار و گزارش های جعلی تاکید کردند.

سخنرانان از رسانه های جمعی خواستند تا به اصول اخلاق روزنامه نگاری پایبند باشند و وظیفه حرفه ای خود را صادقانه و بی طرفانه انجام دهند. در روز پایانی این همایش دو روزه؛ پیش نویس اعلامیه ای تصویب شد که چشم انداز آینده چنین تعامل مفیدی را تشریح می کند.

علاوه بر این اعلامیه ، راه ها و شیوه هایی برای تقویت هر چه بیشتر روابط بهینه در میان شرکت کنندگان و کسانی که در برنامه های آینده شرکت می کنند، بیان شد. برگزارکنندگان ابراز تمایل کردند که این انجمن ها در سراسر جهان اسلام برگزار شود. تقریباً همه سخنرانان در مجمع پنجم به ضرورت هماهنگی بیشتر بین روزنامه نگاران مسلمان روسی و خارجی برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست اشاره کردند.

در همین راستا ، شرکت کنندگان همچنین از رسانه های جمعی خواستند تا با قاطعیت به اصول اخلاق روزنامه نگاری پایبند باشند، وظیفه حرفه ای خود را صادقانه و بی طرفانه انجام دهند که  این همسو با مفاد منشور جهانی اخلاق روزنامه نگاری ، مصوب ژوئن 2019 در تونس است. این رویداد توسط گروه بینش استراتژیک «روسیه - جهان اسلامی» برگزار شد.

به گفته برگزارکنندگان، مقدمات ساماندهی چنین تعامل سطح بالا بسیار عالی بوده و همه شرکت کنندگان تشکر و قدردانی خود از آنان و همچنین فدراسیون روسیه ابراز داشتند. در این همایش بیش از 50 روزنامه نگار خارجی و روسی به نمایندگی از رسانه های جمعی مشهور جهان ، کارشناسان بین المللی در زمینه اطلاعات و مقامات عالی رتبه روسی و خارجی شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ملیکا IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    0 0
    خبر جالبی بود