شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویرشما/ اردوی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه آذربایجان غربی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: طلبه ای که دوران تحصیل تک بعدی عمل کند یعنی اینکه تنها به دنبال علم و تحصیل برود و مسئله تهذیب را با نگاهی سطحی ببیند بی شک در میانه راه کم خواهد آورد، از این رو می گویند تهذیب و پژوهش دو بال پرواز حوزویان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران اظهار داشت: یکی از مبانی اصلی دین اسلام تهذیب در کنار علم است، در اسلام علم بی عمل و عمل بی تقوا هیچ فایده ای ندارد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه حوزه های علمیه برای طلاب کلاس تقوا و پرهیزگاری است، عنوان کرد: در حوزه های علمیه علاوه بر تحصیل و آموزش های درسی، مشق تقوا و تهذیب نیز انجام می شود و روح طلبه در این مدت صیقل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه تقوا و تهذیب روح و نفس آدمی را برای فراگیری علوم دینی مهیا می سازد، عنوان کرد: تا زمانی که فکر و روح انسان از خواسته مادی و زمینی زدوده نشود، بی شک طلاب هرگز نمی توانند در مسایل علمی پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: طلاب باید برای کسب معارف دینی و معرفتی نشست ها و دیدارهایی با علما داشته باشند، تا هم در این دیدارها اعتماد به نفس شان بالا برود و هم اینکه از محضر این بزرگان دین راه ر رسوم درست زندگی کردن را بیاموزند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: طلبه ای که دوران تحصیل تک بعدی عمل کند یعنی اینکه تنها به دنبال علم و تحصیل برود و مسئله تهذیب را با نگاهی سطحی ببیند بی شک در میانه راه کم خواهد آورد، زیرا از این روست که می گویند تهذیب و پژوهش دو بال پرواز حوزویان است.

وی اظهار داد: با مطالعه زندگی بزرگان و علما دین اولین چیزی که از سرگذشت این بزرگمردان می فهمیم تقوا و خداترسی آنها بوده است و همین عامل باعث گردیده که دیگر مسایل علمی آنها نیز در مسیر واقعی و معنوی قرار بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha